https://www.autozive.cz/povinne-airbagy-pro...? cenovka asi 9t a neustálé dobíjení.
Jen další kurvítko, které bude žrát baterky a pozornost. Přilba je jednoduchá a naprosto spolehlivá. Pokud je ta rána tak velká, že to už přilba nepokryje, tak to současně hrubě odskáče i zbytek necháněného těla. Jedinná potíž přilby je v tom, že nechrání krční páteř, která tu přenesenou ránu odskáče. To je možná hlavní výhoda toho airbagu, že by ten krk mohl chránit.
Jak v létě léčit airbagem zapařený a odřený krk?
To bylo první co mě napadlo, už se vidím jak to v létě valím na Lysou horu, asi bych v polovině zhebnul.
V nějakém filmu jsem viděl airbag, co před nárazem obalil komplet celého člověka, třeba i toho se časem dočkáme...
Tohle mi valný smysl nedává. Ano, hlava je velmi zranitelná část těla, ale zatím nejsme ve Futuramě, aby hlava mohla fungovat samostatně.
Prevenci bych hledal spíš v tom zabránit kamioňákovi smést cyklistu kvůli tomu, že si zrovna hraje s mobilem, než vymýšlet, co všechno by měl cyklista vozit, aby se zvýšila jeho šance na přežití... přičemž o kvalitě "zachráněného života" by se třeba u přeražené páteře dalo diskutovat...
Dělaj se airbagový vesty na motorku
https://www.youtube.com/watch?v=N2jZryt607U
před rozježděním návěsem tě ani vesta neochrání
To i pro lyžaře a cyklisty
na hraní si s mobilem airbagy prej nepomáhaj...
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/avQ311E...
Slyšel jsem teorii, že počet nehod by výrazně klesl, kdyby z volantu místo airbagu trčel ostrý hřebík... :-)
A tak to je poměrně extrémní řešení, ale dávno tvrdím, že počet nehod by výrazně klesl, kdyby auto byla otevřená motokára, kde bys moc dobře vědět o každým km/h o který bys zrychlil.
Současná konstrukce kdy řidič sedí v totálně odhlučněném a drncánívzdorném obýváku kde krom tachometru nemá šanci poznat, jestli jede 30 nebo 250 situaci rozhodně nepomáhá, rozvoj asistentů všeho druhu věc jen akceleroval.
To je velmi dobrý poznatek, bohužel uskutečnitelný jako ten hřebík.
Je veliký rozdíl ve vnímání rychlosti ve sjezdu na běžkách jen v bundičce a čepičce bez brýlí a na sjezdovkách v tlusté bundě, velkých brýlích přes půlku obličeje a veliké přilbě. Tam si připadám jako kosmonaut a rychlost vnímám mnohem méně, pokud neupadnu. Stejně na motorce je vnímání rychlosti mnohem intenzivnější.
Dal jsem to jako zajímavost, pro běžného cyklistu blbost, ale jako jednorazovka pro např. extrémní sjezd aby cokdyby snad ...
U extrémního sjezdu se spíš nabízí vybavení na Downhill - myslím, že ochrana páteře a pořádná přilba je tam standard.
Navíc pominu-li řešení se šňůrkou z odkazu xTondy, tak odpálení airbagu ve správný okamžik, není vůbec triviální záležitost. Může to zareagovat pozdě nebo vůbec... nebo se naopak nafoukne zbytečně při přejezdu zpomalovacího prahu. ;-)
Vyrábějí se docela slušné páteřáky s airbagem, nejsou nejlevnější, ale určitě budou dobře fungovat. Pro rekreačního cyklistu do nepraktická zátěž, ale pro extrémnější sjezdy na lyžích a na kole jsou dnes už hodně využívané.
Deformační zónou na kole je cyklistovo tělo ...
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy...
Anděl strážný se zapotil ...
Při přetáčivém smyku vypadl motor, co je to za hovadinu, a škoda jen 80t když je to totálka? To už asi bylo totálně shnilé a mířilo na vrakoviště.
v poho, aj levnější potkáš.
toto je u nás na moravě v kategorii vcelku slušné, vyplatí se udržovat...
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/volkswagen...
zrovna lovím něco na naučení se jezdit pro dceru a to co se prodává za stejné peníze tady a např v praze je docela rozdíl. prachů je méně tak se uržuje leccos
V jednoduchosti je síla. Při nárazu na větev u helmy je aspoň větší šance, že větev se netrefí do jednoho z větracích otvoru, pokud takové jsou, ale u airbagu je 100% šance, že ho větev propíchne. Tento airbag je dle mého k ničemu, je nepohodlný, stojí hodně, a pravděpodobně také jednorázový kvůli své konstrukci a složitosti.