Na cyklisty oblíbené trati z Prahy přes Vrané nad Vltavou a Mníšek pod Brdy do Dobříše se objeví nový cyklovůz s kapacitou 20 kol.
Já vím, že u železničních vozidel není nic jednoduché, ale tyhle vozy Btax u nás jezdily ještě když moji synové dojížděli na gympl, což bylo výborné řadit do školního vlaku cyklovagon. Takže jedinou změnou je z mého pohledu přestříkání do aktuální kamufláže a to prokabelování.
Obtížná manipulace s kolem při nastupování zůstala.
Ale jinak si myslím, že je to plus. Do Regionovy se oficiálně vejdou jen čtyři kola a ještě člověk musí vyhazovat lidi, co tam v prostoru pro kola sedí.
Jel jsem s tím před lety na Jedlovou a jediný rozdíl vidim, že ten tehdejší byl rozdělený stranově - jedna strana pro kola po celé délce, druhá s těmi dvojsedadly. Tuším ještě, že u zábradlí na kola byly na stěně nějaké sklopné sedátka.
Nestupování a hlavně vystupování se schůdky a úzkými dveřmi = humus! A ještě uvnitř dveře z "představku" dovnitř vagónu ...
A to jsi nezažil nakládání dětského cyklovozíku. To je jak ježek v kleci.
No sláva, že to konečně někomu došlo, že to o weekendu používají pražáci s koly a že se tam ta kola nevejdou.
Jestli dobře koukám, tak ten "speciální" cyklovagón je normální přestříkaný klasický lokálkový vagón. Takže kolo rvát po schůdkách nahoru! A zase dolů!
Promiňte - absolutně na .ovno! :-)
No pořád lepší, než zůstat na peróně a to se tam občas dělo.
Být tebou bych si jako cyklista nestěžoval. Normální lokálkový vlak ve Výběžku vypadá takto. Tam se vejde maximálně (podle předpisu) 7 kol do toho červeného Desira a nevím kolik kol do Žraloka, ten jezdí přes Výběžek jen brzo ráno, tak to nemám nacvičené.
A rozhodně k tomu žádný vlečňák nepřipojíš.