reklama

Ráfek

Po 8 letech používání jsem nucen nechat vyměnit ráfky.Na předním se objevila prasklina.Před návštěvou servisu jsem nakouknul na nabídku a jsem kapku zmatený.Moc nechápu velké rozdíly v cenách a pojmy jako :jednoduché nýtování,dvojité nýtovaní.Nikde není ani uvedeno na jaký je to ventilek. Nejznámější značky jsou asi Mavic a Remerx a tam jsou právě veliké rozdíly v cenách.8 let jsem měl Mavic (28000km).
Mám to nechat na vesnickém servisu,nebo radši vybírát sám?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.05.2015
Autor: milann

Re: Ráfek

     

Ventilky se tam vejdou všechny, to neřeš.

Nýtování chtěj určitě dvojité, ráfky jsou tužší.

Remerx míval všude řez ráfkem, tam rozdíly vykoukáš. Je to lokální značka

Upřímně řečeno bych doporučil koupit celá nová zapletená kola i s náboji.

Pokud to máš na MTB a neřešíš hmotnost, kup Remerx dragon.

A jestli nemáš volšový pazoury, tak si můžeš na netu objednat ráfek, dráty a nyple a přepletení zvládneš sám.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.05.2015
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Ráfek

     

Kde je díra pro galuskový ventil (menší průměr), tam auto ani velo nevlezou – buď budeš muset převrtat / odpilovat na větší průměr (není problém), nebo brát duše jen s galuskovým ventilem.

Jinak taky bych radši koupil už celé, vypletené kolo. Na cestě jsem jednou v lese na pařezu půl dne kolo přeplétal – dalo se, ale k dokonalosti to mělo daleko. Pokud bych nemusel, už bych do toho znovu nešel.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.05.2015
Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Ráfek

     

Takové jsem na MTB už dlouho nepotkal. A voblíznout to vrtákem není problém, proto píšu ať díru na ventilek to neřeší.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 01.06.2015
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Ráfek

     

Jestli jsou dráty a náboj v pořádku a chceš na nich jezdit dál, je výhodné pořídit stejný ráfek, jaký je na tom kole teď. Dráty povolíš, nový ráfek dočasně přichytíš z boku k tomu původnímu (izolepou nebo tak nějak) a dráty jeden po druhém vyšroubuješ ze starého a přendáš do nového. Potom stačí starý ráfek zahodit a nové kolo dotáhnout a vycentrovat (případně to nechat na servisu).
Jestli jsou poškozené dráty a náboj, tak je asi lepší koupit celé hotové kolo.

Jinak ráfky můžou být:
1) Jednoduché. Takové "účko" se dvěma výztužnými kanálky. Krycí páska a duše leží přímo na hlavách niplů. Nejlevnější, ale taky nejméně pevné. Viz např. http://remerx.cz/jednostenne-rafky
2) Dvojité. Ráfek má uvnitř jednu větší dutinu a dutý nosník je pevnější než otevřené U. Krycí páska a duše leží na horní stěně té dutiny (a na dírách pro niple, takže nelze použít měkkou krycí pásku z jednoduchého ráfku). Viz např. http://remerx.cz/v-brzda-rafkova-brzda

Nýtování znamená, že v dírách pro niple jsou nalisované takové jakoby kalíšky, které rozkládají tažné síly na obě stěny ráfku. Viz např. http://remerx.cz/jumbo-2 . Bez nýtování (např. http://remerx.cz/dragon-line-719-4 ) niple drží jenom na jedné stěně, což není tak pevné.

Jestli ta prasklina na původním ráfku byla způsobená nějakým rázem při velké zátěži (přejetím šutru apod.), je přechod na pevnější ráfky dobrý nápad. Jestli byl jenom prošoupaný od brzd, je upgrade celkem zbytečný, protože proti něčemu takovému komorová konstrukce ani nýtování nepomůže.

Sákryš, to jsem se zase rozepsal :-).

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.05.2015
Autor: NightRider
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Ráfek

     

Když přeplejtat, tak zásadně s novými dráty. Jedině se dá diskutovat o použití stejné náby. Při použití starých drátů to nějakou dobu bude ještě jezdit, ale pak to bude k vzteku, člověku bude líto dráty vycvakat a vyměnit...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 01.06.2015
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Ráfek

     

...pardon za chybu- palec hore(ne dole)- jasně že vyplétat novýma!! Já na treku nemusel šáhnout na výplet- krom kontroly- čtvrtý rok, ráfek Remerx Dragon + dráty 2mm. Nic nepraská ani není patrná osma či ovál....

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 01.06.2015
Autor: bi-jan-cyk
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Ráfek

     

Když už je to tady, tak se taky zeptám: k čemu je dobré nýtování jen na vnitřní straně ráfku (v podstatě je onýtovaná jen dírka pro nipl, spolupůsobení s druhou stěnou žádné - například u toho Dragona je to vidět)?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.06.2015
Autor: Kočičák
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Ráfek

     

je to takove... polovicate reseni.
-je pravdou ze nyt trosku zlepsi rozneseni sily
do steny rafku (zvysi se odolnost proti vytrzeni dratu) a lze pouzit malinko slabsi stenu rafku
-je pravdou ze se lepe centruji nez nenytovane
-lepe se to nytuje (vyrobne jednodussi-levnejsi)

ale- neroznasi se sily na obe steny rafku.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.06.2015
Autor: cibi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Ráfek

     

Jednoduchý nýt zabrání vytržení drátu z ráfku při "přešponování"
...vidět je to u každého ráfku- dvojité nýtování spojí nýtem(kalíškem) obě stěny ráfku, jednoducé má nýt jen na venkovní stěně (na vnitřní ze strany duše je jen díra)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.06.2015
Autor: bi-jan-cyk
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Ráfek

     

Mě se právě po nějaké špatně projeté díře vyškubnul drát s niplem z ráfku i s půlkou toho nýtu (místo toho, aby se mu utrhla hlavička).
Z počátku jsem na to nevěřícně koukal, ale nakonec jsem tomu byl rád, protože na opravu stačilo od nějakého domorodce vyžebrat podložku M4, tou nipl podložit, dotáhnout, a bez problému dojet domu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.06.2015
Autor: Kočičák
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Ráfek

     

...to byl ten nýt zevnitř menší než podložka M4? To bylo teda "nýtování pro oko a cenu" :-((

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 06.06.2015
Autor: bi-jan-cyk
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v Atlas

29.12.2024
Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v pohoří Atlas. hledáme partnera na kolo. jedeme 1500-1800 km autem.…

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

243 cyklistů (15 přihlášených)

Napříč Českem aneb tak trochu jiná dovolená

V sobotu dopoledne přijíždíme s mou drahou ženou do Vyššího Brodu - do známého města na jižním okraji Šumavy.…
JohnyB | 27.12.2024

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024