Zdravím místní osazenstvo a potřeboval bych poradit s výběrem řetězu. Mám treka 7 rychlostí a přehazku Shimano Altus. Jezdím hl. silnice občas nějaká ta polňačka.
Který z řetězů je podle vás nejodolnější (co nejvíce kilometrů). Budu nakupovat zde, tak mi prosím doporučte nějaký z těchto: http://www.koloshop.cz/retezy-horske-silnicni-7...
Díky! :)
Ahoj, Sety :-), já osobně bych vzal ten Shimano HG 70, jestli je nejodolnější sice nevím, ale zrovna dneska jsem ho dával na zimní silničku, mám ho vyzkoušený a jsem s ním spokojený. Tak se měj a pozdravuj Budějice :-)
Taky mám s tímhle řetězem dobrou zkušenost.
Ale můžu srovnávat jen s IG-51. Na HG-70 jsem najel zhruba o třetinu víc. Ostatní jsem nejezdil.
Neni taky o tretinu drazsi? Kdysi jsem mel dojem, ze pomer cena/ujete km je zhruba stejnej u vetsiny retezu.
Ale ta práce a špinění při výněně. :-)
Ahoj,jsme tady dva podobní,já jsem jako -sete-i když to vypadá,že Sety má podobný styl cestování.Já osobně jezdím Sedis(dnes Sram),ale tvrdí se,že HG 70 je ještě z těch "poctivých"ale i tak se ty řetězy vytahujou jak kšandy!Podle dodavatelů je to prý daň ceně!?
Asi největší životnost má C9 od campy. Ale sedne si jen na novou kazetu a převodníky. A cena je od 550,- Kč. Životnost prý přes 10kkm. Ale zatím jsem ho nezkoušel.
Životnost můžu potvrdit na treku, na horácovi se uvidí. A nedělá problémy ani na starších pastorkách a převodníkách, pokud nejsou moc omletý.
Ale je to devítka,tak pro jeho 7-kolo je úzkej. Cena pro mě neni tak rozhodující,dříve se Sedis prodával nad 800,-Kč. Na silničce tomu i věřím,ale na cestách s nákladem a vozíkem je to jen přání.
Když ho nekoupeš v bahně a prachu, nebo mu nedáváš čouda ze sedla, tak při plynulým záběru mu váha navíc zas tolik nemůže ubližovat.
Půjde i na sedmičku.
Osobně občas vozím HG-53 (9r.) na osmičce.
Tloušťka převodníků a pastorků je stejná.
jj, akorát ve vodítku smyku to může mít větší fuk, tak kdyby se tomu nechtělo moc ochotně z pily na pilu, je potřeba tu desetinku na vodítku poladit blitzkama.
Díky za tip, asi tedy půjdu do HG 70, protože kazetu nebudu mít bůhvíjakou, tak musí vydržet. Ale příští už bych šel do C9, i na jiných forech psali o výborné výdrži.
Jakou odpovídající kazetu k tomu by jste mi doporučili?
HG 70, říkáte, cizinče:)?? Budu se muset podívat, co mám na zimákovi. Po minulý zimě jsem s překvapením musel řetěz + kazetu nechat vyměnit po asi 600 km... A jak to vypadá, letos to bude dost podobný, naposled jsem měřil někdy kolem konce roku a asi po 3 stovkách km byl řetěz v půli měrky. Což mi přijde dost neuvěřitelný... Kdysi jsem na tom kole dával od výměny k výměně (řetězu a kazety) kolem pěti až šesti tisíc km, by mě docela zajímalo, z čeho to ty kurvy dělaj...
z čeho ?
z PETflašek
jako všechno z Číny ;-)
Hmm, taky mě to napadlo a dost mě to sere. Na tohle jsem fakt nebyl zvyklej.
To víš, tehdy jsi se na tom kole jenom vozil, ale jak jseš lepší a lepší, čím dál za to bereš víc silou. To se musí projevit...
Jak píše Airline, i já jsem s HG 70 spokojen, ale ono záleží i na tom, jakou máš kazetu. Pokud bys chtěl, aby obojí vydrželo maximum, musí být jak kazeta, tak i řetěz zhruba ve stejné kvalitě, respektive se kazeta dává kvalitnější, aby vydržela několik řetězů. Ale vše záleží jen na tobě, jestli preferuješ výměnu kazety, nebo řetězu.
Presne tak a proto mám nexus. :_):_)
Proč zůstávat stát na půli cesty ? Kardan
Do toho bych klidne sel, to mazani retezu me fakt toci. Clovek to vezme trochu snehem a hned to pisti.
Ááááá - Sety - sete - tak to se omlouvám. Nicméně i Sety může v těch Budějicích pozdravovat... nebo ne? :-)
"V Českých Budějovicích by chtěl žít každý !" Teda kromě Karla Infelda Prácheňského...
Do Budějic to mám sakra štreku, ale jestli tam někdy dojedu, tak pozdravovat budu :)
Mám ho na leháči. Má za sebou cca 2800 km, takže životnost nemohu úplně posoudit. Má teď 132,4 mm, takže by měl ještě hodně km vydržet. Moc se mi na něm líbí, jak málo reziví. Zrezavěl mi jen jednou, když jsem ho vůbec neotřel po vyjížďce ve sněhu.
ma C9 nejakou variantu pro 8 stupnu?
Ja jsem zastydly ve vyvoji a 8 pastorku mi staci...
A na 7 kole by ještě fungoval či už by přeskakoval???
C9 imho bude fungovat úplně na všech 4-9 kolečkách.
C9 je určený jen na 9ti kolečko!! Na 8mi kolečko je příliš úzký, zadrhával by. Na 7mi kolečko musí být řetěz určený na 7mi kolečko (a méně), má stejnou šířku. Já osobně bych vyměnil nábu pro 8-9ti kolečko, pak bych si pořídil lepší řetěz. Čím užší, tím líp (tolik se nenatahuje). Nejlepší je opravdu C9, ale pouze s 9ti kolečkem!
Nába pro 8-9ti kolečko má stejnou šířku, myslím tím kazetu.
Jo a řetěz na 6-8mi kolečko má stejný rozměr, trochu jsem to výše napsal nepřesně. Jen náby na tyto počty koleček jsou rozdílné z důvodu stejného odstupu pastorků. Shoduje se pouze rozměr náby pro 8 a 9ti kolo z důvodu menší vzdálenosti pastorků u 9ti kola. 10ti kolo je už o něčěm jiném, ale pro běžnou cykloturistiku je podle mě zbytečné.
Řetěz na 9 jde i na 8.
Osobně jsem dojížděl HG-53 z bajka na krosovi, kde mám 8 a už sjeté zuby. Chodilo to bez problémů.
Ano, délkou se liší ořech na zadní nábě. 7 je kratší něž 8/9. Ale na 8/9 ořech se dá 7-mikolečko dát, když použiješ podložky.
Dá se vyměnit i jen ořech, ale vyjde to skoro tak draho jako nový náboj, jen nemusíš přeplétat kolo.
Ahoj, dekuji za nazor ale menit neco co je bez problemu a viditelne jeste mnoho let vydrzi(8 rychlosti, LX/XT) nechci.
No kdyz jsem nekolikrat pokladal podobnou otazku, vyslo mi, ze kupovat drazsi nema cenu.
Vetsinou na Ibex kupuju 3 retezy HG50 a kazetu HG50/HG51. Menim to najednou, stejne retez vyjde draz a je s nim mnohem vic prace.
Vloni jsem koupil kazetu HG41 (chtel jsem vyzkouset rozsah 11-34, ktery v HG50 neni) a menil jsem po cca 8600 km. Vetsinou menim az kdyz citim, ze uz prehazovacka neradi optimalne, ale naposledy bylo uz citit, ze prostredni pastorek je na tom trochu hure nez ostatni, takze ted mam kazetu HG51.
Nicmene kdyby nekdo mel tip na retez, ktery by vydrzel aspon 25 tisic, abych nemusel menit 2 roky, to bych si klidne i neco priplatil... podle merky bych mel (teoreticky) menit zhruba 3krat do roka... :-/
Tak 25 už je asi dost, to už je vážně na kardan :-) Ale při plynulým zatížení na lehu (málokdy jdeš ve spurtu ze sedla :-) a troše péče by ti C9 měl těch minimálně 15 vydržet, spíš o dost víc. A když tam narveš sramáckou rychlospojku, tak ho snadno budeš sundávat na vyprání, manipulace jednoduchá. Jinej už nepoužívám a těch pár korun proti jiným, srovnatelným se určitě vyplácí.
Tak HG50 stoji 175 Kc (potvory, byval levnejsi), zatimco Campagnolo Record C9 (v "akci") stoji 536 Kc. To uz je rozdil vic nez "pár korun", zvlast, kdyz to musim jeste na Ibexu nasobit trema...
Takze pokud stoji trojnasobek a vydrzel by sotva dvojnasobek, tak se mi to nevyplati. Zvlast pokud bych musel retez sundavat a prat, to uz je skoro stejna prace, jako ho cely vymenit...
Sakra, to je snad cena železa ve Feroně, ne ? Z čeho to dělaj ?
Normálně na treku, silničce nebo leháči se řetěz snad ani prát nemusí, pokud se nejezdí v nějakých extrémech (bahno, prach). To jen, pokud mu chceš udělat extra dobře.
Je fakt, že hodně záleží na podmínkách, v jakých řetěz pracuje. Na lehu, kde je před špínou chráněný plastovými trubkami, mi úplně obyečjné Shimano vydrží cca 4000km, měním na 133mm.
A zachráníš tím ještě kazetu, když ho měníš tak brzo? Teď jsem řetěz schválně změřil a je to 134,1 mm. Ještě se ale nezdá tak špatný, kroužky při pohledu z boku ještě nevyčnívají. Jenom už zas víc ničí kladku s gumou. Před nějakou delší cestou ho radši vyměním.
A to potom rovnou měníš i s převodníkem, ne?
Když si spočítáš, že řetěz na leháči stojí zhruba 2,5 krát víc než na zábradlí, tak se asi vyplatí jezdit ho do "mrtva" a pak to vyměnit komplet i z kazetou a převodníky.
Tak to je dost relativní a záleží na poměru cen řetězu, převodníků a kazety. Někdy to schválně spočítám, co by se mně osobně asi nejvíce vyplatilo.
Pokud budeš mít převodníky od Rotoru, tak si jejich výměnu rozmyslíš i na leháči :)
Ne, převodníku to zatím nevadí, i když mám jenom jeden.
To je nějakej převodník od SRAMu? Nebo to je Alfine od Shimana?
Je to Sram, ještě tam píšou Truvativ, Isoflow a Dualdrive. Převodník je ocelový. Je to originál od Azubu a je na zvláštní dvanáctizubou osu.
Ocelový, tak to vysvětluje ledacos. :)
No tak sundávat řetěz na lehokole a pak ho zas prostrkávat trubkama, to není zrovna jednoduchá manipulace :-)
Jinak asi 15 tisíc mi vydrží 2,5 HG-40, bez jakýchkoliv problémů s řazením. Měním ho spíš preventivně, s ním i kazetu.
Já si myslím, že na lehu musí řetěz vydržet o dost dýl, než třeba na treku. Přece jenom na zábradlí občas do kopce zamagořím a řetěz to i pocejtí. Nedovedu objektivně posoudit, ale v nějakém takovém porovnání by ten C9 nakonec mohl i těch 20 - 25 vydržet, kdo ví.
Já mám C9 na leháči. Zatím jen cca 2700 km, tak uvidíme, co to vydrží a kdy vyměknu s výměnou :)
Tak to je zajímavé. Já mám totiž pocit, že na lehu měním řetěz častěji, než na MTB. Buď se mi víc vytahuje, nebo mám svinsky silné hohy. Což je kravina. Ale měním ho opravdu častěji.
Tak mě napadá - nemůže tam mít nějaký vliv to, že je jakési tření v trubkách co ho vedou? Že by se třeba nepatrně hobloval a tím se zmenšovala jeho pevnost a víc se vytahoval? Nebo je to hloupost?
Protože tření tam je a trubky jsem zatím neprodřel. Na rozdíl od jiných, kteří si na prodřené trubky stěžovali.Trubky mám z nějakého asi dost odolného plastu.
Hobluje se dost, ale jenom hrany článků zvenku.
Jenom k tomu "vytahování" - ono se tomu tak říká, ale nic se nevytahuje. Jenom se ztenčují čepy a zvětšují díry v kroužcích.
Tak tomu až tak úplně nevěřím. Když položím dva řetězy - nový a jetý stejného počtu článků, vedle sebe, je ten jetý o poznání delší. To by při Tvém vysvětlení nemělo být, ne?
Z toho mi vychází, že se řetěz i protahuje.
Kluci vy se nemůžete dohodnout, protože nepoužíváte přesné pojmenování, pod vytaháním si každý představí něco jiného:D
Ano, délka ojetého řetězu je větší, protože se obrušují čepy, tím pádem i zvětšují díry
Jo to je možné vysvětlení.
Aby to bylo opravdu měřitelné, musel by se šuplerou změřit určitý počet článků ojetého řetězu bude-li větší, než u nového řetězu. A na to bych se vyprd.
Ale Tvoje vysvětlení je logické. Tím pádem i Radkovo.
A jak jinak bys chtěl měřit protažení řetězu, než měrkou nebo šuplérou. Ta udávané délka, na které se to měří, je 132 mm, což vychází celé články (nevím kolik). Ten můj C9 měl nový myslím 131,9 mm a teď má 132,4 mm.
Jo, přesně tak. Kdo chce, může si změřit mikrometrem vnější délku jednoho článku u nového řetězu a pak až ho bude vyhazovat.
Precti si jeste jednou, co pise Sety a ty s tim souhlasis. V tyhle reakci jsi zase nekde jinde, nesmyslne tvrdis, ze se prodluzujou pasky clanku.
Kde to čteš? A ještě že to "tvrdím" :-)
Píšu, že se to může změřit, ale nic o výsledku. Ten by měl vyplývat z toho, že s tím souhlasím.
Už OK?
Teda ještě pro vyloučení dvoj- a vícesmyslnosti: Kdo chce, může si změřit nový a pak ten samý ojetý řetěz a zjistí, že články jsou stejné.
Nic jednoduššího, než změřit přesnou šuplérou boční díl článku u nového a pak po odjetí řetězu. To železo se asi zas tak nenatáhne (možná tak u litrový motorky).
Veliký vliv na to vydírání čepů a "natahování" řetězu má to, čím se řetěz maže (jak mazadlo do sebe bere prach), v jakém prostředí se jezdí a jak často se řetěz důkladně pere. Ta brusná pasta je největší svinstvo a musí z řetězu pryč, jinak mu fest zkracuje životnost. U toho řetězu C9 bych viděl kromě počáteční kratší délky i nějaký vliv ve větší odolnosti materiálu na otěr.
Nerezne ti to když jedeš v dešti a necháš řetěz mokrý v trubkách?
Rez jsem zatim nikdy nepozoroval, nicmene ve snehu na lehokole nejezdim (to radsi beru srotokolo) a aspon ze zacatku se snazim po vetsim desti retez otrit hadrou a idealne namazat. Teda tu udrzbu beru vazne hlavne kdyz je cerstve vymeneny, ke konci zivotnosti uz na to kaslu (co bych se snazil, kdyz to stejne vymenim) a pres vrstvu kolomazi bych rez nejspis nevidel.
Nekde doma mi nejspis lezi predchozi 2 retezy, kdyby je nekdo chtel analyzovat, ochotne daruju... :)