Cyklojízdy v českých městech - cyklisté chtějí víc

Pražské cyklojízdy se zúčastnilo několik tisíc lidí. (NaKole.cz)

Včera skončil Evropský týden mobility. V jeho průběhu vyjely do ulic mnoha českých měst zástupy cyklistů, aby připomněly politikům svá práva. Jak to vypadalo v největších českých městech?

Jezdím pro pocit svobody a radosti

Prof. Helena Illnerová na pražské cyklojízdě. (NaKole.cz)

Profesorka Helena Illnerová žije v Praze a pracuje jako předsedkyně České komise pro UNESCO. Ve svých sedmdesáti letech jezdí pravidelně po Praze na kole.

Praha dostala na vysvědčení čtyřku, radní si pro něj nepřišel

Michal Křivohlávek a Tereza Vohryzková (NaKole.cz)

Dnes zveřejnilo občanské sdružení Auto*Mat vysvědčení pro pražský magistrát. Dokument hodnotí pokroky při plnění výzvy „Pět bodů pro Prahu přívětivější k chodcům a cyklistům“. Ačkoli známky pro městské politiky nebyly příliš lichotivé, výzva způsobila v jistém smyslu revoluci.

Jak přežít v městském provozu

(Cyklojizdy.cz)

Vyhněte se srážce s automobilem - osvojte si návyky, které vám pomohou přežít v městském provozu. Následující článek obsahuje nejčastější důvody kolizí mezi cyklisty a automobily a rady, jak se vyhnout srážce.

Kolo do města - jak jezdit pohodlně a elegantně

(NaKole.cz)

Pro městskou cyklistiku platí zcela jiná pravidla. Co by nemělo chybět na vašem městském kole.

Město Praha nemá na kbelík červené barvy nebo jde o něco jiného?

Pražská cyklojízda, 21.4.2005 (Zbyněk Pecák)

Nové cyklopruhy, zprůjezdnění jednosměrek v protisměru, úklid cyklostezek, představené stání pro cyklisty – to vše by se v Praze mohlo dělat za nicotné peníze. Skutečnost je ale jiná. V příslušných kolonkách rozpočtu a tabulek hlavního města je na tyto účely vyhrazena čistá nula. Nebo alespoň donedávna byla.

Pohlednice z Londýna

(Diana Maroufová)

Londýn v posledních několika letech změnil svou tvář a stal se městem přívětivým k cyklistům. Diana Maroufová (mezi Nakoláky známá pod přezdívkou Arabice) tu strávila tři měsíce a nedávno nám poslala fotopohled z města nad Temží.

Konec Velotrixi v Praze?

Po Praze je v současnosti evidováno 19 vozidel Velotrixi (NaKole)

Před dvěma lety se rozjel v Praze projekt ekologických vozítek na lidský pohon, moderních rikš, které jezdí již v několika zemích světa, včetně Německa, Holandska, USA i Japonska. Tato vozítka, zvaná u nás Velotrixi (v zahraničí Velotaxi, Trixi nebo Velo), měla přinést do Prahy oživení, novou službu, nový produkt reklamy a hlavně měla působit jako skvělá turistická atrakce. Projekt, zdá se, selhává. Ale proč? O tom bych chtěl napsat, hlavně protože jsem tomuto projektu vždy fandil.

Lucemburk na kole - půjčovny vel’oh!

Kola vel’oh jsme si v Lucemburku vyzkoušeli osobně (NaKole.cz)

Obrovská popularita pařížského systému Vélib inspirovala také hlavní město sousedního Lucemburska. Systém automatického půjčování kol zavedla na jaře další evropská metropole Lucemburk. Název vel’oh! je slovní hříčkou. Kombinuje slovo „vélo“ (kolo) s překvapeným výkřikem „oh!“ a dá se volně přeložit jako „jé, kolo!“

Lance Armstrong: Musíme podporovat městskou cyklistiku

(Austin American Statesmen)

„Nejde o to, kolik kol prodáme.“ To říká šampion Tour de France Lance Armstrong, který plánuje otevřít cykloobchod, centrum pro městské cyklisty, tréninkové prostory a kavárnu v budově z padesátých let na severovýchodním rohu ulice Nueces a Čtvrté ulice v Austinu.

« Předchozí 1 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 31 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…