Ahoj, koupil jsem pres Ebay vozik Duramaxx Big.
http://www.ebay.com/itm/ANHANGER...
Resim uchyceni voziku pres kulovy kloub. Vozik se mi uz jednou i pres zasroubovanou pojistku zapadky vyhaknul. Cep ktery drzi kulovou hlavu jsem mel lehce povoleny aby si vozik polohu prispusobil a nedochazelo k pnuti na sedlovku. obr 1. Je to tak tak dobre? Nebo to mam nechat v rovine s taznou tyci utahnout na fest jako je to na obr.2 obrazku? Nejak si to technicky nejsem schopny zduvodnit co je vlastne dobre. Diky
nastavil bych to tak aby byla osa kuloveho kloubu svisla (kolma na pusobici silu)
tj -tu konzolku na ktere je kulicka vice "vodorovne" nez mas na obr.2 (muze skreslovat uhel pohledu a mas ji vodorvone.)
Taky bych se podival zda panev ("samicka")
dobre prileha na kulicku v te "dolni zadni" casti
Diky za nazor , kolega v praci rikal to same.
Jeste me napadlo tam dat drzak z voziku Burley Travoy (kovany hlinik). Prumer trubky do ktery by se to sroubovalo by sedel.
Jen nevim kam se rozlozi sily co pusobi vertikalne.
Na rozdil o ty koule tady ten drzak bude pracovat jen stranove.
Kazdpadne reseni je vzhlednejsi uz jenom z duvodu toho kusu meky ale tezky ocele co musim mit ted na sedlovce.
....jak říká cibi- do roviny dát ne tažnou tyč, ale držák s koulí(na obr.1 je moc nahoře, na obr.2 zase dole). U dvoukolky bych nedával závěs jen se stranovým pohybem- chtělo by to kardan- teda křížový závěs(měla by být otočná i část v trubce), jinak by při příčnám náklonu vozíku hrozil tlak nebo ulomení závěsu....
Jasně díky, taky se toho bojím, ale zase na druhou stranu ten Burley Travoy je taky dvoukolák.
Jestli dobře vidím, tak ten nosný díl je z gumy, takže mu drobné zkroucení při náklonu nebude vadit.
Ja to proste risknu. Oba protiskusy vyjdou sice docela draho 800,- s dopravou, ale ta obludnost co ted bydli na sedlovce mi fakt vadi. Prozatim jsem to nastavil podle Vasich rad. Dneska jedu na postu pro cca 25 kg balik, tak to otestuju trochu ostrejsi jizdou.
teď jsem mrkl pořádně na foto- to je ještě něco nad tou pojistkou nad koulí, nebo se mi to zdá? Jinak by byl závěs v pohodě a dal by se zakrýt nějakou punčoškou....(na šrouby používám matice s vestavěnou pvc pojistkou proti uvolnění)
To cerny je nad kouli na zapadce je takova plastova pojistka, kdyz to vyndava otoci se o 90 stupnu-. Za to pruzinovou packou je jeste sroub s "ockovou hlavou" ktery se otoci o nekolik zavitu a ta zapadka pak nekde posunout vzad.
Na tim uz je jen kamera. Kterou mam jako black box. Vysila zive obraz do mobilu co mam na predstavci, takze ji pouzivam i jako zpetne zrcatko.
Máš ten obraz zrcadlově převrácený, nebo rovný?
Otoceny obraz i menu. Jde to bud na tvrdo nastavit na kamere i pres mobil. Nebo motion senzor, ale to zlobi, nekolikrat za jizdu se to pretoci. Drzak je na lyziny sedla z Ebay hlinikovej za 100,- standard pro Go Pro ale moje cinska kamera ma tu samou patici. Drzi dobre uz jen proto ze optimalni polohu jaksi docili gravitace. Original uchyty byly na sedlovku a casem to vzdy zmenilo polohu. Obraz prekvapive kvalitni a pri prekonvertovani do MKW o dost uspornejsi na datovej tok nez na prednim Driftu
...jo, to jsem myslel- koukal z toho jen kousek...
...pak je na zkrut závěs stavěný a bát se netřeba!
To ano, ale Travoy je diky sve konstrukci skoro hned za kolem. Ten muj vozik je mnohem delsi. Takze si myslim ze zkrut muze byt diky vetsi pace vetsi. Je to spravna uvaha?
...měl by být podle rozdílu v poloze kol vozíku (příčném náklonu) stejný. Jestli je jedno kolo vozíku výš o 5cm než druhé metr nebo 2m za zadním kolem by nemělo mít vliv na zkrut- s délkou se mění jen páka vodorovná(nahoru-dolů)
No prave ze nahoru dolu, tenhle pohyb je u toho Burley systemu jen minimalni, jen pruznosti materialu. Bojim se ze na Burley Travoy to stacit bude, ale na muj vozik se delsi pakou ne. A bude se to pacit "nasilim".
Tak jsem ho vyzkousel tri baliky granuli nejaky drobnosti, celkem tak 35kg. Dojel jsem ale, ten zaves je hroznej, drnci to na cely kolo a povoluje se. Cep totiz nejde poradne utahnout, driv se zacnou ty plechy kolem cepu deformovat. Takze kdyz jsem dojel bylo to zas jak na fotce c.1.
Co ta delka toho ramene bude vadit u toho Burley zavesu kdyz to pruzi je materialem? nejde mi o skrut, ale o delsi tazne rameno toho mojeho voziku. Ten zaves Burley je jedina moznost jinak ho asi dam pryc. Ale je to dost penez...
Dovolím si trochu spekulace. Ten "rudl" Burley má dost vysoko těžiště a tipoval bych i relativně úzký rozchod. Jestli je ten gumový závěs tak tuhý jak si myslím, tak bude zároveň fungovat jako stabilizátor: při náklonu kola se bude snažit naklánět vozík dovnitř zatáčky. Z té vyretušované fotky se těžko odhaduje velikost, ale tipoval bych, že rozchod toho tvého přívěsu taky bude celkem malý a takováhle stabilizace mu jedině prospěje. Šel bych do toho.
(respektive já osobně bych šel do úchytu za osu kola, taková oj je kratší a o dost tužší než ta sedlová a míň kope do řízení - mám vyzkoušeno)
A na délce oje nezáleží. Burley má těžiště před nápravou, takže závěs zatěžuje víc než ten tvůj vozík s nákladem mezi koly.
Jasne snad to tak bude. Uz jsem to objednal do patku by to melo prijit, tak urcite dam vedet. Vozik je dobrej ale zaves stoji za ... Tezkej, osklivej a mekej material. Jinak jezdil jsem predtim jednostopy vozik za osu a min kope to je pravda. Navic kdyz jsem si poustel video z jizdy (mam vzadu kameru) tak dvakrat malem letel. Vypoulenej kanal, jedno kolo na nej najede a druhy ne a uz ma tendenci se preklapet na stranu. Musim se naucit hlidat vic jak jednu stopu...
Já mam radsi ISO 50.ikdyz je malinko těžší funguje bezchybně.
..to myslíš jako závěs na kolo? ("malinko těžší" je skoro třetinová váha jednokolky):-(
Jo.protože nákladní kolo bez koule na vlek by mi bylo k prdu.
Prázdný bych ten vozík možná uvezl.
a prázdný bys možná i ubrzdil ...
tohle je IMHO zběsilost
jenže na to se nedá ani aplikovat legislativa, ta zná vozík za kolo s maximální šířkou, ne plaťák za kolo :-)
nebo :-( protože s tím jezdí po silnici a pěkně hazarduje ?
Tohle nalozit, tak rotrhas sebe i to kolo. Mozna tak po rovine. Do vetsiho kopce nez 5% nemozne a to same dolu kopcem neubrzditelne. Ten vozik prazdny bude mit tak 250kg ne?
Pul tuny má prazdnej a kdyz jsem jel zpátky bylo na nem jeste 200kg prken.
Člověče, já jel jednou z Bedřichova do Liberce s nákladním vozíkem za kolo. Normálním jednostopým. A i tak jsem měl pocit, že mě to v každé zatáčce vytlačí ze silnice.
S tímhle se da jezdit leda po rovině např. Hradec,kolín, atd... ale po praze jsem schopnej tahat 200kg vlek,zrovna ten zlutej co tu byl na fotce má 46kg prázdnej,tudíž jeste 150kg.asi by slo i víc ale musela by vhodne volit trasa
Máš nějak propojené brzdy "tahače" a vleku?
Kolo neroztrhnes ale kdyz to prezenes nerozjedes to
Tý pacholku! 8-)
Děláš si z nás prču, viď, ale skvostně se u toho bavíš, jak ti to "žerem"
8-)
Ten vozík má možná nájezdovou brzdu, takže se brzdí sám.
...co na to policajti? Vozík za kolo má předpisy omezenou šířku kolem 65-70cm.....
ještě mne napadá použít úchyt na Croozer
(ale muselo by se víc bastlit) Principiálně je to gumový silentblok (tj ohybný kamkoli)
Jen je určený na montáž na zadní osu, tj bude třeba řešit uchycení na sedlovku.
Tak jsem to tam o vikendu nabouchal, bylo potreba tu cast co se dava do voziku trochu orezat nozem na koberce, je to takova tvrda guma ci mekci plast. Pak jsem to jeste zbrousil do kulata a pomoci gumovyho kladiva a silikonovyho oleje to tam nabouchal. Drzelo by to snad i bez sroubu je to opravdu na tesno :-) Ale raci jsem protahnul jeden z dvouch puvodnich sroubu a po projeti jsem zatim spokojem. vubec to nedrnci a i me prijde ze to vozik stranove stabilizuje. Tak snad to bude OK. Na obrazcich je videt jeden tereni hup, na kterem jsem snad overil ze to bude zvladat i vetsi nerovnosti. Diky vsem za nazory a rady.
kolik máš zasunutou sedlovku v rámu? protože pokud ji máš málo tak to dokáže ulomit rám.nebo sedloku samotnou,dost často to praskne ale ve spoji trubek pod sedlovkovou objímkou. A to akor když je rám hliníkový.
Jeste je tam rezerva. cca 2 cm ryska zasunuta v ramu.
Ram je ocelovy Cr-Mo jiny mi nesmi pres prah...
Vazim uz cca 120kg leze to nahoru.
Ale povedlo se mi takhle prasknout ten svar kolem sedlovy trubky na elektrokole Agogs. A to jsem vazil 107kg a bez voziku. Proste hlinik a nic moc promyslena kontrukce 25,4mm je u skladacky malej prumer. Jinak ale dobry svezeni na e-kole takovy pohodlny na civilni obleceni a bez potu, jen dotahnou tu kvalitu.
nejde ani tak moc o hliník ale o kvalitu materiálu a hlavně provedení. Skládačku agogs bych nechtěl ani zadarmo. Na tvoji váhu by bylo lepší celopéro ,tam ten rám nedostává takový šlupy.A je jedno zda to je hliník.
Ja mam kolo primarne na dopravu, kdo by se o ty cepy tlumice a vidlice furt staral. Pro moje jezdeni akorat prachy, prace a vaha navic.Jeste bych nemohl dat poradnej nosic. Kolo je kvalitni jezdi uz 17 let, ale prdnout to muze vzdycky. Kdyz jedu na kole s predni udpruzenou vidlici akorat mi vadi jak se propadam a ze by se jednalo nejaky pohodli se rict neda. Vetsinou je to malo citlivy a zareguje to akorat na jizdu ze sedla.