Zdravim,
chtel bych vas poprosit o nejake dobre tipy na trasy pristupne z jihu Prahy nebo od Vltavy. Jezdim Hostivarskou prehradou, Modranskou rokli, Branikem do Kunratickeho lesa a po pravem brehu Vltavy. Dalo by se z techto mist navazat na nejakou jinou trasu vhodnou pro cyklisty mimo frekventovane komunikace? A konkretne bych se zeptal na to, jak se po cyklotrase A2 dostat skrz centrum a dal, protoze minule jsem skoncil docela zahy kvuli spouste lidi a absenci znaceni. S levym brehem mate pak jake zkusenosti?
Diky.
Možností je spousta - po pravém břehu na Zbraslav, tam přes Vltavu a můžeš jet podle Berounky nebo na Brdy nebo do Chuchle nebo do Prokopského údolí nebo někam úplně jinam.
Na jihu máš pak ještě Komořanskou rokli a Točnou. Vrchem se dá dojet přes Psáry a Zahořasnké údolí až do Davle apod.
Prosím neber moji otázku nějak ironicky, ale ty jsi se nedíval do nějaké mapy?!?
Na mapách.cz jsou cyklotrasy značené a v okolí Prahy jsou všechny podle této mapy použitelné.
V okolí Prahy to znám dobře, šlo mi čistě o město samotné, o trasy přístupné z míst, kde jezdím.
Mapy jsou k ničemu, protože z nich nepoznám mnoho důležitých faktorů a zrovna v Praze nemám nejmenší chuť k tomu, pouštět se do nějakých neznámých výprav a doufat, že na mapě vyznačená cyklotrasa vůbec existuje, že bude celistvě značená a že mě po několika metrech jízdy v cyklsitickém pruhu nevyhodí do běžného provozu.
Třeba předminulý rok jsem se podle mapy snažil projet celou Prahu po pravém břehu Vltavy - zabalil jsem to kdesi za Karlovým mostem, protože od mostu Legií značení skončilo, jakékoliv cyklistické pruhy také, jen turistů rapidně přibylo, takže se tam nedalo ani hnout, a mně nezbývalo, než se zase vrátit. A o těch směšných cyklopruzích, které se z čista jasna objeví a stejně rychle zmizí, ani nemluvě.
Teď by mě asi ale nejvíce zajímalo, jak bezpečně projet centrem po A2 a jak to vypadá na protilehlé cyklotrase A1. Za odpověď bych byl vděčný.
http://prahounakole.cz/kudy-po-praze...
Ale je to už starší, tak se nějaká místa mohla změnit (já jezdím s auty, takže tohle kličkování nemám zažité), ale jsou tam pěkné obrázky.
Nebo si na odkazu v první příspěvku klikni na Najít trasu a po vyhledání zvol zelenou variantu.
Jenže prahounakole není jen o značených trasách.
Je tam spousta rad/vrstev, doprovodných fotek, varování a to i na trasách, které někdo jezdí protože jsou příjemné a ne protože jsou to cyklotrasy
Je to takový živý cykloorganismus :)
Mapy jsou k ničemu?!?
Tak to si dovolím oponovat.
Promiň, ale to jen z té mapy neumíš správně číst.
Souhlasím s tebou, že průjezd Prahou může být trošku oříšek. Některá místa jsou problematická, to rozhodně. Zejména v tom centru.
Ale tady fakt nezbývá nic jiného, než si vzít kolo a projezdit si to sám a najít si cestu, která bude nejvíc vyhovovat tobě.
Cyklotrasa o které mluvíš vede od Karlova mostu ještě kousek a pak kolem hotelu Four season k Vltavě a dál furt podél Vltavy.
Přiznám se, že nevím, zda jsou tam cedulky. Já to vím z mapy.
Jinak se to dá ještě objet - od Národního divadla přes most, pak přes Kampu a z Klárova jet buď po levém břehu nebo zpátky přes most na pravou stranu Vltavy.
Obě cyklotrasy jsou vyznačeny i na mapy.cz
http://www.mapy.cz/s/9fws
Hele, nejplepší je opravdu vzít kolo a zkoumat cesty. Já to dělám také tak. Najdu si v mapě, co mě zajímá a jdu to projet. A kolikrát najdu velmi příjemné cestičky, o kterých se nikde nedozvíš, dokud tam nevyjedeš.
Od Vyšehradu k Mánesu relativně v pohodě po náplavce, u Mánesa je pak ale debilní semafor s tlačítkem pro výjezd na hlavní
otamtud podél ND, Karlova mostu až k Rudolfinu je to motanice mezi autama, lidma, tramvajema/kolejema (a mám vyzkoušeno a ověřeno, že to není o moc lepší ani v devět hodin večer)
za Rudolfinem už je to zase docela v poho ...
Tak u Mánesa mě nikdy nenapadlo u toho semaforu čekat na zelenou.
Tam jsem jela jednou na červenou i s autem, když jsem tam marně 10 minut čekala na zelenou.
Od Mánesa jezdím po chodníku k ND - trošku proplétačka mezi lidmi, ale když člověk nespěchá...
Od ND pak jezdím přes most na druhou stranu a přes Kampu. Je to si trošku vopruz, ale pořád mi to přijde lepší cesta než ten mumraj po nábřeží kolem Karlových Lázní. Tam je to děs běs. Na tuhle trasu nemám psychicky.
> Tam jsem jela jednou na červenou i s autem, když jsem tam marně 10 minut čekala na zelenou.
A tlačítko jsi zmáčkla? ;)
> Od Mánesa jezdím po chodníku k ND - trošku proplétačka mezi lidmi, ale když člověk nespěchá...
Tak jestli jezdíš po chodníku, tak nejezdíš přes ten semafor, že…
Jo, talčítko jsem zmáčkla a také jsem zkoušela různé vzdálenosti auta od semaforu. Jestli tam jako nenífotobuňka.
Ale nic. Jen červená.
Tak jsem holt jela, když bylo evidentní, že auta co jedou od ND mají také červenou.
Jinak kolmo to beru z náplavky rovnou na chodník k Mánesu. To pak ten semaforu jen tak líznu.
Už jsem ale také viděla cyklistu, co jel z náplavky a při najíždění na chodník si počkal na zelenou :o)))
Osobně se přiznám, že pokud bych jezdila jako ty - tedy jestli jsem to správně pochopila, tak jedeš z náplavky přes koleje a do autového pruhu směr ND - tak bych si stoupla na přechod pro chodce u Mánesa, protože ten má zelenou častěji než ten semafor u výjezdu z náplavky.
Ale chápu, že pro cyklistu, co je zvyklý jezdit v provozu, je to trošku řešení "pod úroveň" :o)))
Detekce tam je, ale dost blbá, viz http://mapa.prahounakole.cz/misto/934/
Já vždycky radši mačkám tlačítko. Na jízdu po chodníku nemám nervy a ani mi to nepřipadá vhodné.
Mapy samozřejmě nejsou k ničemu, tak vážně jsem to nemyslel. Jde akorát o to, že se z nich člověk nedozví spoustu důležitých informací a zrovna v případě, kdy bych chtěl mít absolutní přehled a průjezdu Prahou, opravdu přespříliš nápomocné nejsou. Ale na druhou stranu ty újezďákem odkazované skýtají informací navíc opravdu mnoho, toho jsem si totiž při prvním prohlédnutí nevšiml a považoval je akorát za další zcela obyčejné. Díky tedy za tip.
Ono dost záleží na tom, jakou mapu máš, jaké rozlišení, jak si ji umíš přečíst a jakou máš představivost.
Samozřejmě, pokud realita tě pak může překvapit kamenitou cestou, spadlým mostem apod.
Pokud víš, že pojedeš centrem města, tak lze ledacos předvídat, nicméně osobní zkušenost je bezpodmínečně nutná proto, aby sis našel cestu, která bude nejvíc vyhovovat tobě.
Víš jak bezpečně projet po A2 centrem Prahy. Nijak! Jak jistě víš, tak se celkem slušně dá dostat po proudu Vltavy dostaneš až k Mánesu. Pak musíš vyjet na chodník a pomalu pomalu kličkovat mezi civějícími turisty. Je lepší kolo tlačit, už kvůli policajtům. Tak ho dotlačíš až k Národnímu. Dále je lepší s nasazením života přejet po mostě Legií na druhou stranu řeky a druhou nebo třetí ulicí vlevo prokličkovat (kus po A1) na Kampu (opět mraky turistů. Dále pod Karlákem se dostat uličkami na Mánesův most a uhnout na nábřeží u Rudolfína. Tam pak můžeš opatrně (turisti na náplavce) frčet po pravé straně Vltavy klidně až do Klecan nebo i dále. Trasa A1 je v centru tak pro sebevrahy.
No nevím jezdím ji pravidelně už pár let a pořád mám dojem, že většinou je to tam na kole docela pohoda, tedy pokud nejedeš po chodníku a nekličkuješ mezi turisty a lavičkami.
Ona tam většinou stojí nebo se krokem sune autokolona a s tou se nám, cyklistům pracuje dobře :)
Jási teda pohodu na kole představuji jinak. Jistě se to tam dá projet, jako všude. Já jel třeba před revolucí na kole po dálnici (tedy po R10) z Benátek nad Jizerou do Prahy a byla to pohoda. Jestli bydlíš někde na Újezdě pod Petřínem, tak ti nic jiného nezbývá než se promotat hustým provozem. Pokud tedy nebydlíš v jiném Újezdě. Mě to ale do centra na kole moc netáhne.
> Jási teda pohodu na kole představuji jinak.
Je nějaká instance pohody ve městě někde k vidění, že bych se tam jel podívat?
> Pokud tedy nebydlíš v jiném Újezdě.
Tuším, že bydlí někde tam daleko na východě :)
Na kole se na dálnici nesmělo ani před revolucí, takže pokud je pro tebe dělání si pohody ježdění na kole po dálnici, tak pak pražská nábřeží musí být ultrapohoda...
Nepochopils, tu jízdu po dálnici dávám jako extrémní případ. Jinak jste mě všichni dostali. Už budu centrem jezdit, když je to taková selanka. Já jsem vždycky snil o nějaké decentní lávce těsně podle zdi nad vodou od Mánesu k Rudolfinu. To je asi nemožné - peníze, povodí Vltavy, památkáři atd. Jinak se po Praze jezdí dobře, hlavně v týdnu.
Hlavně ty památkáři, pokud plovoucí ( a na tom by bylo držkopádů to mi věř) pak povodí.
Navíc by to udělali smíšený takže by se pěší jen narvali o pár metrů dál.
Selanka to úplně není, ale na většině silnic nábřeží, v dobách kdy tam jezdím na kole, tedy ve špičkách jsou kola povšechně rychlejší než auta nebo s nimi v pohodě stíhají jet v proudu...
Decentní lávka podle zdi nad vodou?!?
Tak když si vezmu, kolik byl rozpočet na zavěšenou lávku kolem Podolské skály, tak by se tohle rovnalo "malému tunelu Blanka" :o)))
Navíc tahle lávka by se určitě velmi líbila chodcům, takže asi tak decentní by ta lávka nakonec nebyla...
Proč pro nás pražáky něco dělat, když jsme spokojení, uvědomělí, realističtí a zároveň uvědoměle skeptičtí. To se podle diskuse týká i cyklistů. Jiným krajům můžeme akorát závidět. Tam se cyklostezky budují z peněz EU, my tady s těch peněz revitalizujeme parky, kde lavička stojí 150 tis. a koš jenom 50 tis. kč. Praha dále za vlastní tuneluje, hloubí metro, staví obchvaty. Tak je jasné, že stavět cyklostezky v Praze je velice problematické. Proto se tady za 20 let postavilo (ne vytyčilo) pouze asi 25 km nových, špatně značených cyklostezek. I proto kolega biker Korealis musí otevírat toto téma, protože dojede k Mánesu a zakufruje. Já se mu nedivím. Myslím, že není sám. Když jsem jel po Praze bez mapy, jen podle značení, tak jsem i po 1km také většinou zabloudil. Kolikrát jsem měl pocit, že ty značky tam vytyčovaly ještě soudružky úřednice z MNV. Pouze většina zdejších diskutérů je v pohodě a průjezd centrem Prahy je úplná brnkačka.
Co se čílíš ?
Mě prostě nejde na rozum člověk, který dokáže zakufrovat v centru Prahy na kole, na jediném ze samohybů, kterým se Praha dá plynule a rychle projet :)
Navíc mě třeba asfaltované luxusní cyklostezky položené z peněz EU ( hahahaha takže né z našich?) na místě původní příjemné polňačky, nebo původní zeleně ,serou mnohem víc už jenom proto, že na nich zakufrovat nedá, protože 99 procent lidí tam stejně jen přijede jezdit sem pár kilometrů a tam pár kilometrů a tam a sem a sem a tam a to na kolech, se kterými by mohli vyjet na Milešovku bez držení....
Tady nejde ani tak o bloudění, jako spíš o to, že pro lidi, co si zrovna v silničním provozu nelibují, je značně problematické, ne-li otravné, dostat dál.
Jinak vám všem děkuji za nápomocné odpovědi. Ještě to prostuduji a pak i vyzkouším.
Já osobně se snažím provozu vyhnout,jak to jen jde. Vím kam chci dojet, tak potom podle mapy hledám trasu, která by snad mohla být pro mě OK a v reálu ji ještě upravuji.
Pokud jedu městem prvně, pak je to jízda stylu vyplašené laně. Ale hledám a zkouším.
Navíc já se snažím využít v Praze k průjezdu co nejvíc parků. Pro mě je to příjemnější než motat se mezi autama.
S tím kufrováním bych to neviděl tak horký, to snad ani moc nejde, zvlášť když trasa vede podél Vltavy. Když se někde uhne ze značené trasy, tak nemůže být problém se na ni zase vrátit.
> Víš jak bezpečně projet po A2 centrem Prahy. Nijak!
Zajímavé, mně to nedělá problém. Asi bych taky mohl začít vozit kameru jak je teď populární a někam to nahrávat. Možná to souvisí s tím, že
> Pak musíš vyjet na chodník a pomalu pomalu kličkovat mezi civějícími turisty.
samozřejmě nejezdím po chodníku a už vůbec ne po narvaném chodníku!!!
> Dále je lepší s nasazením života přejet po mostě Legií
Po mostě Legií jezdím 4x týdně (neb studuji na matfyzu) a nezdá se mi, že bych nasazoval život.
> Dále pod Karlákem se dostat uličkami na Mánesův most a uhnout na nábřeží u Rudolfína.
To je fakt neuvěřitelná zajížďka. Kdybys zůstal na pravém břehu, máš to dvakrát rychlejší.
> frčet po pravé straně Vltavy klidně až do Klecan nebo i dále
Kdybych chtěl dál na sever, tak pojedu tou cestou, co jsem odkazoval na mapy.cz - přes Rohanský ostrov je to minimálně 4 km zajížďka. A když jedu do Troje (matfyz V Holešovičkách, Kobyliské náměstí), tak jedu Argentinskou :).
> Trasa A1 je v centru tak pro sebevrahy.
Opět, Letenskou a pak po E. Beneše a Kpt. Jaroše jezdím docela často a nějak nemám problém…
Uvědom si, že jsou různé kategorie cyklistů. Mne taky nedělá problém jezdit třeba po magistrále. Pro někoho je ale problém jet po frekventovaný silnici. A chápu, že kombinace Divadelní + úzké místo u Karlova mostu v plném provozu dvakrát neláká. Nehledě na tu signalizaci u Mánesa, která fakt není v pořádku, bez zmáčknutí tlačítka prakticky neprojedeš. A druhá alternativa přes Příkopy taky není vždy to, o co by člověk stál.
Zrovna tomuhle místu by velmi prospělo, kdyby se uzavřel Smetaňák, ale to neprojde, protože tu vládne Lomecký.
asi to neprojde, ale co kdyby náhodou ...
http://www.auto-mat.cz/kauzy/smetanovo-nabrezi...
Pokud si dobře pamatuji, tak jsem to již kdysi podepisoval. Ale díky za odkaz.
Tak touhle trasou jezdím přes půlrok, minimálně jednou týdně, tedy tam a sem. Smetaňák byl nejhůře průjezdný v době, kdy tam aktivisté pořádali ten happening. Pěší zóny totiž pro cyklisty moc vhodné nejsou.
Pokud je pro někoho sebevražedným pokusem přejet most Legií, nebo se dostat od Mánesa k ND na kole, ať jezdí tramvají nebo metrem, může si nakonec vzít kolo do metra a polema a lukama se může vyblbnout dosytosti.
Představa, že Prahou projedeš po cyklotrasách bez toho, abys potkal auto, je utopická a nebezpečnost jízdy na kole hlavním městem fabulovaná pouze těmi revolucionáři, jako je zakladatel tohoto "výrazně cyklodopravního" tématu.
O víkendu to jde. V pracovní den to v určitou dobu taky celkem jde. Ve špičce je to tam ale průser. Jistě, když nejedu dle předpisů, tak to lze projet celkem rychle, ale není to ono. Nehledě na to, že když jedeš dál po nábřeží, tak to taky není nic moc.
Jako akce na Smetaňáku možná byla omezující, ale pokud tam bude pěší zóna bez nějaké hurá akce, tak to tam půjde líp než dnes, včetně průjezdu k Mánesu.
> Zrovna tomuhle místu by velmi prospělo, kdyby se uzavřel Smetaňák
Pomohlo by to? Bojím se, že to dopadne jako na Republice (nebo i na té náplavce) - davy v silnici pletoucí se pod kolo. U díry by pak asi nešlo projet už vůbec, když tam nebude semafor.
Ona ta Republika zas není taková tragedie. Tam jsou horší ty Příkopy, teda spíš dolní Václavák. Jediný problém fakt vidím tam u toho Karlova Mostu, kde těch lidí je prostě moc. Ale s tím moc dělat nejde. On současný stav je dost blbý. Možná by to ta absence signalizace a automobilů spravila.
Teda sorry. Jezdím denně a nejen do práce. Jenže pracovně jezdím na skládačce, neboť nemám na to, abych co chvíli někomu daroval své jízdní kolo. Díky tomu mne A2 s kočičími hlavami, tramvajovými kolejemi, farmářskými trhy, retardéry a úsekem Mánes - právnická fakulta (včetně té hrůzné dlažby od Rudolfina po fakultu)opravdu neláká. Tento úsek zásadně objíždím.
Jinak A2 přes centrum jsem už vypustil i pro trazit na MTB na chatu za Mělníkem. Z Jižního Města jezdím po té drahé vysočanské cyklostezce.
Tuto oblast rozhodně nepovažuji za něco cyklisticky krásného a bezpečného. Nepochopil jsem, zda se tazatel chce po Praze jenom projet anebo zda se někam potřebuje dopravit. Pokud se chce jen projet, doporučuji mu do centra vůbec nevjíždět a raději si užít někde v krásné přírodě.
Disclaimer: jezdím dopravně.
> A konkretne bych se zeptal na to, jak se po cyklotrase A2 dostat skrz centrum a dal, protoze minule jsem skoncil docela zahy kvuli spouste lidi a absenci znaceni.
http://mapy.cz/s/9ftu
Většina cesty je s tramvajovými kolejemi, takže víš, kde odbočit. Pokud nemáš navigaci, opiš si jména zastávek :)
> S levym brehem mate pak jake zkusenosti?
Jezdím Kampou a pak po Nábř. E. Beneše a Kpt. Jaroše a v pohodě :).
Bez cykloznačení je cyklista u Vltavy ztracen, a Praha se stane neprůjezdným bludištěm :-)
A navíc, všude se pohybuje spousta tak nebezpečných věcí, jako jsou osobní automobily.....
Nejlepší možností jak se peklu centra vyhnout, nezakufrovat a na turisty výsměšně mávat, je použití služby linkového parníku :
Rašínovo nábřeží - Troja.
http://www.paroplavba.cz/lodi-z-rasinova...
V Praze se v pohodě dá jezdit i po Národní:
http://kultura.idnes.cz/foto.aspx?r=vytvarne...
ahoj,nevím jestli budu odpovídat dobřě,ale jezím druhý břeh.Musíš chvíli po silnici.Z náplavky vyjedeš na nabřeží k. Jaroše,Strosmajrák a do Stromovky.Pak klidně až do Klecan.Poprosím tě,jak se dostanu z Cakovic do kunratickýho lesa?Dík Otka
Třeba takhle:
http://www.mapy.cz/s/9DOe
Osobně bych to vzala metrem na Chodov a tam už je to do Kunratičáku jen přes silnici.
Kunratičák je maličký lesík - projedeš ho za chvíli.
Cesta metrem ti ušetří motání centrem a ušetřený čas ti umožní popojet třeba dál na jih nebo to vzít zpátky do Čakovic nějakou oklikou.
Já většinou jezdím okolo Modřan, je tam toho spousta http://www.praha-modrany.cz/obcanska-vybavenost...
http://mapa.prahounakole.cz/#hledani
Před vyjížďkou nezapomeňte zkontrolovat předpověď počasí! http://www.meteoprog.cz/cs/weather/Praha/
Ví někdo, kdybych mohl nechat své kolo někde vedle hotelu https://www.petithotelprague.com/cs/?
Oni ti nechtějí dovolit si ho vzít sebou do kanceláře? Zkus ho dát do sklepa.
vezmi si ho normálně na pokoj.....
Hoteliér si ho snad nosí do kanceláře nebo do skladu :-)
Kolo v Praze můžeš nechat naprosto kdekoli. Je úplně jedno, zda ho necháš vedle hotelu, plavečáku, na konečné tramvaje, nebo před vietnamskou večerkou.
http://parkovisteprahaholesovice.cz/
non-stop hlídané parkoviště, non-stop obsluha, kamerový systém
vjezd přímo z ulice Bubenská
levné ceny, možnost parkingu přes noc
Otevírací doba: nonstop, včetně všech svátků
VYBER si cestu v mapě | KLIKNI | a JEĎ !
https://drive.google.com/open?id=1...
Nevím jak komu, ale mně toto nevyhovuje. Vlastně nepoznám, kudy mám jet, když mám v úmyslu trasu byť jen kousek mimo cyklotrasu.
https://prahounakole.cz/zpravicky/praha...
když si jedu někde podle sebe, tak si to ta aplikace upravuje podle mojí trasy.
já docela rád papírový mapy a většinou si trasu doma tisknu , ale když se někde v Praze zamotám, nebo dostanu už do frekventovanějších míst, kde se mi už jízda moc nelíbí, vždy to zatím ta apka vyřešila naprosto kulantně a bočníma uličkama, kde by mi nikdy nenapadlo se proplejtat.
No tak si prostě v jedné z dostupných cyklo plánovacích aplikací naplánuješ trasu svojí.
Tady v tom co sem dal pražský cyklista jsou prostě v mapě vyznačeny trasy, které projel a můžeš si je prohlédnout na videu. Mě to přijde velmi praktické, nikdo tě nenutí je projet tak jak jsou.