Letos najíždím vlastně 5. rok, nikdy dřív jsem nijak moc nejezdil, a dokonce když byla ve škole dopravní výchova, tak jsem měl co dělat, abych se na kole udžel, což teprve šlapat nějaké velké kopce. Paradoxní na tom je, že nyní jsem asi jediný ze třídy, který opravdu na tom kole jezdí nějak pořádně…
aneb jak se rodí cykloterorista...
Jezdí bez přilby, bo to přece umí, no ni? Možný kandidánt na Bouchalův pohár a Darwinovu cenu... :)
Většinou co jezdí z Bohnic, tak už na hlavu padlí jsou :-)
No jo vlastně, přilba je zbytečná, nemá co chránit... :)
Přilba je důležitá, abys vypadal jako "vopravdovskej cyklista".
Nevím tam u vás, ale mám vypozorováno z Modřanské, že cyklisté, ale na ty moc nečumím, ale hlavně cyklistky, jsou škaredý a fest špekatý matróny, a tak je přilba vlastně takovou ochranou pomůckou hlavně pro okolí, abys ten ksicht viděl jen z části a nebyl to takovej šok.
Oproti tomu ty krasobruslařky na inlinech bývají štíhlé krásné holky, a hodně z nich nenosí ani chrániče na kolenou, rušilo by to estetický dojem. Hřívu pod přilbu také neschovávají.
Tím ta nesmyslnost obrněných cyklistů na cyklostezce je ještě dvakrát podtržena, pád z brusliček bude hrozit jistě násobně častěji než z toho odpruženého mtb na rovném asfaltu.
Asi si napíšu Ježíškovi vo inlajny.
Mne přilba (minimálně) jednou zachránila život. Takže si své "životní rady, moudra a postřehy" strč víš kam. Třebas za přlbu... ;-)
Já už mám v přilbě důlky dva.
Bez přilby nejdu ani na kolo ani na brusle. Na to mám svoji hlavu ráda.
Každý ať si jezdí jak chce, ale ať si nechá mentorování od cesty.
Já jednu, po akci "Negr plachtil čtyry patra" v Itálii, už odevzdával prodejci (asi to recyklují na trsátka). Dostal jsem 50% slevu na (tu stejnou) novou...
Částečně to mají kvůli tomu aby se podívali co jsi s tím udělal a pak je důležité Tě udržet u značky. A i s 50% tam zbyde nějaká decentní marže.
Protože onoho prodejce velmi dobře znám (a jsem tzv VIPák), tak vím, jak to s tou přilbou je. Posílají to zpátky výrobci, který jim pošle novou (se slevou 50%). A je to kvůli tomu, jak píšeš, aby se zjistilo, co jsem s tím udělal, kde a jak co prasklo. Samozřejmě je mi jasné, že na tom ani jedna strana neprodělá; ale včetně mne, protože nová přilba stála jen půlku ceny nové (pochopitelně se ale na tuto přilbu již nevztahuje akce 50% sleva na novou, pokud ta "trsátka" přinesete).
Některým lidem, co soudí, že přilbu nepotřebují, je zbytečné to vyvracet.
Ti, co soudí, že přilbu potřebují, většinou ví, že je to nejlevnější úrazové připojištění:-))
Ostatně všeobecně je málo orgánů, takže já u lidí kteří jsou mi šumák dávno opustil agitaci pro přilbu.
Nechceš, nenos, bude víc ledvin
Podobné uvažování předvádějí někteří cyklobijci, když říkají: pusťte pumpičky do protisměru jednosměrek, vybijí se sami.
Zkušenost říká něco jiného, v Paříži se jezdí v protisměru jednosměrkama, stejně jako 99 procent cyklistů žádnou helmu nemá.
Na ledvinu se netěš, ostatně, ta moje, stejně jako játro, bude stěží použitelná :-)
Se netěším, příbuzná dělá na áru a říká, že z motorkářů žádný orgány prakticky k dispozici nejsou, protože jsou většinou na kaši a že z cyklistů bez přileb je to o hodně lepší.
Je to krutý, ale prostě je to realita, lidi kteří mají jen smrtelné zranění hlavy a sem tam něco neco zlomenýho jsou nejlepším zdrojem orgánů pro záchranu života ostatních lidí třeba dětí a tak abych do toho dal to lidem oblíbené srdíčko.
A když existuje široká vrstva lidí, kteří přímo nadšeně podporují nenošení přileb a dokonce to mají jako světonázor nebo program, tak já se jim do toho rozhodně plést nehodlám.
Prostě jejich záporná role v bezpečnosti cyklistů má tenhle klad a tak se to společnosti vrátí. Ostatně kolikrát jeden mrtvý dá život několika lidme, kteří by zemřeli nebo byli na přístrojích. A tak lidi kteří hlásají, že přilba za pár set korun je neskladná drahota přímo šetří kapitalistickému státu desítky milionů :)
No není to báječné ? :)
Před pár lety se uzákonilo zapínání bezpečnostních pásů i ve městě. Dodnes je spousta lidí kteří se nezapínají v autě vůbec a mají na to sto důvodů na kilometr čtvereční. Takže s přilbou na kole to nebude lepší ani se zákonem...
Soudruh stát příliš moc strká rypák do věcí, do kterých by mu nemuselo nic být.
Pasivní bezpečnost je jednou z nich.
Takže se v autě taky nekurtuješ?
Proč, kurtuju se a mám 6 airbagů plus vlastní bauch.
Protože vím, že to má smysl. Nepotřebuju aby mě soudruh stát vodil za ručičku.
Nu ano. Stačí se podívat na nějaký crash test automobilu, co se při nárazu děje s těmi figurínami. Fyzika se prostě okecat nedá. Též je možné vyzkoušet si takový náraz v malé rychlosti na vlastní kůži - jsou takové trenažéry. A rozhodně je též dost lidí, kteří si to nepřipoutání ověřili na vlastním obličeji nebo naopak viděli obličej jiného otištěný v předním skle při poskytování první pomoci. Pěkný pohled to rozhodně není.
To je sice pravda, ale nic to nemění na platnosti Jindrova příspěvku.
Jistě. Jen jsem chtěl říci, že čas od času nám stát strká rypák do životů vcelku oprávněně.
Třeba s tou povinností používání bezpečnostních pásů to není tak úplně od věci. Též třeba povinnost ukazovat změnu směru jízdy při předjíždění cyklisty mi přijde jako celkem logická záležitost. Ale tohle možná už neplatí, neb to dělá jedno auto z deseti. Určitě se najdou i další příklady. :-)
Komu škodí nepoužívání bezpečnostních pásů?
Jindra psal o pasivní bezpečnosti, jak s tím souvisí povinnost blikat tam a zpátky a mást všechny okolo případné křižovatky?
Nepoužívání bezpečnostních pásů škodí především těm, kdo je nepoužívají. A pak také těm, kteří přispívají na zdravotní pojištění. Léčba zbytečně rozbitých obličejů rozhodně něco stojí, o tom snad nelze pochybovat. A vystřelený airbag může nepřipoutaného člověka i zabít. S těmi křižovatkami to chápu, to je trošku problém. Tam je samozřejmě potřeba použít hlavu. Ta signalizace změny směru se ale nedodržuje ani na volných silnicích mimo města a křižovatky.
Kdyby se jednalo o skutečné pojištění, a zbytečné úrazy vlivem nepoužívání pásů měly nějaký nezanedbatelný vliv, pojišťovny by takové jednání ve vlastním zájmu postihovaly. Takže chyba je v tom, že máme zdravotní daň počítanou na základě výše příjmu a ne zdravotní pojištění placené na bázi pojistných rizik.
Vše ostatní je soukromá věc toho, kdo pásy nepoužívá.
Signalizace se nedodržuje na volných silnicích mimo města a křižovatky. OK. A dochází v důsledku nedodržování povinnosti signalizace k nějakým nehodám? Nebo jde o zcela zbytečnou státní buzeraci, která nemá s bezpečností nic společného.
U pásů a přilby je to věc jednotlivce, protože tím ohrožuje jen sám sebe. Zákonem bych to nenařizoval, zbytečné. Jen pojišťovna se pak bude zajímat, proč se stal úraz, jak se stal...
Jen nadhodím myšlenku, jestli nepřipoutáním se ohrožuji jen sám sebe. Až bude mých drobných 68 kilo poletovat po kabině auta a kupříkladu narazí zezadu do řidiče, který je připoutaný a je v tu chvíli ještě nějakým způsobem ovládat auto, do kterého to někdo napálil zezadu. Stejně tak připoutaný řidič bude mít pravděpodobně víc času aby zareagoval na vzniklou situaci než ten, co volně poletuje po kabině.
Jen v případech, kdy havaruje sám.
V okamžiku kdy má havárie další účastníky je už technická výbava a její využití faktorem, který má přímý vliv na druhé.
Maně mě napadá, že při havárii kde nikdo nezemře je asi pocit účastníků jiný než při smrťáku.
A to vůbec nemluvím o dětech, manželkách nebo rodičích, či kamarádech kterým by připoutaný jednotlivec možná udělal víc radosti než osobně rozhodnutý nepřipoutanec , který leží v LDN nebo metr pod zemí....
Možná by věci prospělo, kdyby si to lidi vyzkoušeli.
Myslím, že to byla akce BESIPU. Mají takový trenažér, kde si člověk může zkusit, co to s ním udělá, když ho pustí proti překážce.Samozřejmě s pásy. Zkoušel to někdo z vás?
Jinak, pokud už bych se nepoutala, tak bych nejspíš asi vyřadila i airbag.
Újezďáku díky... Když řídím, poutají se všichni i kdybychom jeli za roh. Nepřipoutaného řidiče považuji za ohrožení všech ostatních účastníků silničního provozu. S předním sklem kolem krku se fakt těžko řeší krizová situace.
Jo zkoušel a vůbec to není špatný. V rychlosti 10 to je jen takové ducnutí, ve 20 už to je docela citelná rána, ve 30 jsem už měl docela velký problém se udržet a byla to už dost velká rána. Větší rychlostí to už nechtějí (nesmí) pouštět. Na jedné uzavřené předváděčce nám to předvedli v rychlosti 35, to by už bez připoutání nešlo udržet a ve 40 ty pásy dělaly pěkné modřiny a bez chráničů zubů by byl asi ledaskdo bez nich nebo bez jazyka.
Větší rychlostí už to nešlo, na víc se to naštěstí nerozjelo :-)
Nenosím a nosit nebudu, a své hlavy si dost cením.
Na cyklostezkách typu korzo, mě ty přilbičky připadají něco jako když kluci ze Slaného pořádali Třetí prvovýstup Slánské hory, pochopitelně s kyslíkem.
Ty jakoby cynické řeči mě nerozhodí, jsem a furt už asi budu, synem lékařky a ve špitále jsem prožil kus dětství a mládí, naštěstí ne jako pacoš.
To si mam prilbu na tech par pitomych km po korzu sundavat?
Lucie, tihle nejedou od někud někam, v Braníku odstaví auto, sundají horská kola, narazí přilbičky a jedou po tom rovném asfaltu až k zbraslavskému mostu, pochopitelně ne v jednom tahu, je to asi 7 nebo snad 8 kiláků, to by mohlo zabíjet, tak jsou po cestě osvěžovny.
No, a pak se otočí a jedou zpátky. Hezkých 16 kiláků v nohách. :-)
A jako třešničku na dortu mají vykradené auto. Zrovna nedávno se to známému stalo, zámek neporušenyý, zloději dokonce auto zpátky zamkli, policajti říkali, že tohle se tam v Braníku stává často, hlavně ve všední dny, to je šance, že si lidi z práce vezou notebooky.
Tohle se ale neděje jen v Braníku, to je u všech obdobných sportovní zón. U Ladronky, u Hvězdy, u Stromovky, u Šárky...
To mě vždycky bere čert, když se prodírám Modřanskou tím místem jak tam bloudí desítky auta a hledají kam se zapíchnout aby si skvěle zabruslili :) a ti co se zapíchli sedí v otevřenejch dveřích mají na noze jednu brusli a halekají do telefonu je to tu skvěěělý přijéď...
Sekat jim pazoury, těm grázlům.
No ale zase újezďáku, přeci ty rozevláté vlásky, to musíš uznat, že je pádný argument, ne?
Ano opocená hlava, to tchán vždycky dělal, když jsme přijeli s dětma na kole sundaval jim přilbičky a štkal, jsou celý spocený chudáci.
Až si při odvozu starého kabátu do tříděného odpadu 200 metrů od baráku rozbil šišku o jediný kámen co tam byl.... normálně to vzal přes řidítka jak se mu ten kabát zamotal do kola.
Úplná rovina, nejel jinak než krokem, on jinak nejezdí, žádný provoz, žádná akrobacie..
No, když mám pravdu říct, tak mě už ty diskuse kolem přileb trochu nudí. Omlelo se to už asi stokrát.
Já jen pořád přemýšlela, co může těm neopřilbeným na těch přilbách, co nosí na hlavě jiní, tak moc vadit. Nedávalo mi to smysl.
Až dnes jsem se dozvěděla, že to jsou ty vlásky těch holek, co rajcujou cyklisty a tak je škoda je strkat pod přilbu:-))
Vlásky těch holek zbrocené krví - no nevím, jestli to bude cyklisty pořád rajcovat... Ale někdo holt řadí "rajcovat" před "zůstat živ a zdráv". Ale je to jejich osobní právo, pokud mají občanku a jsou plnoleté...
No, vykresli to ještě hrůznějc :-)) Třeba v takovým Holandsku nebo i Německu, kolařů fůra, přilba nikde žádná - a všichni živi a zdrávi, nikde žádná krev a mozek na silnici. Něco dělají špatně...
Dejte už pokoj s tím, jak je to v Holandsku a Německu a já nevím kde.
Tady je Česko, tak proč si to tady nemůžeme udělat po Česku. Proč pořád musíme srovnávat s tím, jak to mají a nemají jinde.
Každá země má své specifické podmínky, takže relevantně srovnávat nelze.
Proč? Protože jsme Češi a co by tomu řekli lidi?
Ano, protože jsme Češi, tak proč si to neudělat po svém.
Nějak mě leze krkem když ze všech stran slyším "u nás to musíme udělat tak a tak, protože v Německu to mají také takhle..."
Ale že by konečně někdo přišel s tím, musím esrovnat platy, protože v Německu je mají takové a takové, to se zatím nějak neděje...
Přijde mi, že než by někdo hledal nějaký rozumný argument, proč to udělat zrovna takhle, tak se to smázne ze stolu naprosto bezduchým argumentem "v xxx to mají také tak..."
??? To jako že jsme Češi, tak si to uděláme po svém a budeme na rozdíl od nich padat na hlavičky ? Nebo s tím pro jistotu alespoň počítat ? :-)))
Jo, já myslím, že bychom si z těch cizinců něco dobrého vzít mohli.
Mně se třeba líbí, že když se mezi neopřilbenými objeví opřilbený, tak jako by se nechumelilo. Nějak to nikomu nevadí.
Také třeba se mi líbí, že když se mezi městskými cyklisty v kvádrech objeví nějaký v dresíků, tak jsou všichni v poho.
Nevím, čím to je.:-))
Ale vždyť tady taky.
Je podivné, že na rozdíl od tvé úvahy u nás výrazně převažuje až hysterické odsuzování těch neopřilbených.
Nebo těch ve sportovním oblečení nebo zařízení :)
Někteří lidi si tady totiž myslí, že každý kdo jede v barevném funkčním oblečení nebo v autě označeném koncovkou GT či RS, tak jeden každý takový v dopravě závodí a je to přitěžující okolností v případě problému.
Alice ma taky Astru sport s moznosti elektronickeho prituhnuti podvozku, zvyseni vykonu motoru, upravy chodu posilovace rizeni, ... a to vsechno za jizdy. Presto mi prijde, ze jezdi podobne, jako predtim v kombiku s polovicnim poctem koni a houpavym odpruzenim.
Nebavím se o nějakém poťapaném čudlu který má vyvolat závodního vozu.
Třeba: http://www.skoda110r.com/kniznica.php?kat=&...
Po podzimním pádu jsem vyhodil svou druhou přilbu. Jestli mi zachránila život? Nevím, ale to rameno cítím každé debilní ráno...
Dodej ale ještě za jakých okolností. Jestli je to alespoň trochu srovnatelné s pohodovými nedělními promenádníky na asfaltových stezkách.
Asfalt je sprosté slovo :-)
Tahle diskuze je správně ulítlá :-))) Nestanoví se kriteria a srovnatelné podmínky, ale horuje se tady pro nutnost nebo zbytečnost přilby. A každý mluví o něčem jiném. Jeden o hopsání po skalách nad strží, druhý o hladké cestičce v parku, třetí o plném tempu na žiletce, čtvrtý o pohodovce po okresce. Dokonalý Babylon. Těžký se domluvit.
No a co kdybychom si nic nestanovovali. Kdybychom si prostě řekli, že jeden potřebuje přilbu jen na hopsáni po skalách, jiný ji potřebuje i na Modřanskou stezku, další třeba vůbec, prostě jak to ti lidi cítí.
To bychom se domluvili lehce, ne?
Já v tom mám jasno. Někdy ji vezu, jindy ne. A u jiných je mi to šumafuk. Ale přečti si některé zarputilce na jedné i druhé straně. Pakárna.
Já v tom mám taky jasno. Můj muž taky. Já jedu v přilbě, on bez přilby.
Pohoda, normálka, funguje to.
Ja se jen dival pod kola a trefil vetev. A v prilbe je krater: http://mur.rajce.idnes.cz/2013-08-29-Leogang/...
Když ty jezdíš taky stezkama, kde je nebezpečno chodit i pěšky.
Na té Modřanské je to takové opatření trochu směšné, asi jako na pěší zóně se pohybovat v chráničích hráčů amerického fotbalu, co kdyby do tebe někdo drknul.
Ale když mi to nikdo nebude cpát na hlavu nějakým předpisem, nevadí mi to, prostě ozdoba, dle mého mírně nevkusná jako piercing nebo tetování :-)
Zrovna před měsícem zemřel cyklista, který ročně najel 30-35.000km. Přilbu vozil jenom na závodech. Vracel se domů a pár metrů od domu se v nízké rychlosti srazil s nějakou bruslařkou, hlavou křísnul o obrubník. Měsíc byl ve špitále a pak konec.
Blbej pech.
Mě se takhle zabil soused, beze srandy, spadnul z višně (ne, byla to třešeň), na zahradě, doma.
Zlámal si vaz.
Kdyby se jistil lanama, měl cepín a mačky, mohlo to dopadnout jinak.
Jestli se živil jako arborista (tj. lezl po stromech zhruba stejně pravidelně jako já jezdím na kole) a neopužíval sedák, lano a přilbu, tak byl trouba.
Ne, byl to asák na VŠCHT.
Prostě pech, nějak mu zklouzla noha a blbě spadnul. Mladej Helmich se takhle zabil na schodech, vracel se z hospody, a neměl přilbu a neštěstí hotovo.
V lesním porostu, na cestách necestách, bych vyhodnotil nebezpečí cesty bez přilby jako nezanedbatelné, ne tak na asfaltové cyklostezce, která připomíná lázeňské korzo.
Tam je přilba módním doplňkem, stejně asi jako ty odpružené vidlice, a jiné vychystávky. Tuning, asi něco jako když si kluci tady na starého Favorita (auto) přidělají spoiler, aby se při té rychlé jízdě nevznesli :-)
Spíš mě zaráží, že tihle opřilbičkovaní si své hlavy sice velmi váží, ale často ji včas nepoužijí k tomu, že když se šeří, bylo by dobré si rosvítit. To je jev přímo masový, a ti nesvítící hoši nevypadají, jako že by seděli na kolech poprvé. Jen dokud vidí sami, myslí si, že jsou i vidět.
Tenhle problém mě trápí mnohem víc, než přilbičky, ostatně, nepoužitím přilby v nejhorším případě ohrozím jen sebe.
Ne tak s nesvícením.
Ale na vytůněné kolo světla nepatří, kazila by celkové image drsného cyklisty.
Jestli si někdo sedne na kolo dvakrát nebo leze na strom za rok, nedává dobrý smysl aby sháněl přilbu. Ale Pavel běžně najížděl 200km denně s tepem asi 100 :-) Pak se přilba jeví jako docela rozumný nápad.
Když jezdil jak šůs, asi jo.
Šel jsem na tlamu párkrát, mám z kola nadosmrti sešroubovanou klíční kost, ale pád na hlavu, zatím ne, a hodlám u toho zůstat.
Furt si myslím, že hodím ruce dopředu dřív, a že nejvíc je ohrožena nechráněná páteř, a ne hlava, a v městském provozu už vůbec.
Ale objevil jsem vychystávku, která by mě sundala, kdybych nekoukal. V Horních Jirčanech, směr z Jesenice na Hlubočinku. Kanál. Dekl zřejmě zmizel ve Sběrných surovinách, tak někdo obětavý udělal nový, z betonářské výztuže. Pár drátů do ocelového rámu, žádná věda. Jen ty dráty jsou podélně na směr jízdy, a rozestupy na ráfek trekového kola ještě s vůlí. Vletíš do toho, a letíš jak kolega Havranpírko.
Ale i tam věřím, že by ruce šly jako první.
Vyfotím to a dám vědět. Blbá past.
Jel pomalu, pár metrů od domu. Statisticky dochází k nejhorším zraněním v nízkých rychlostech u cílů cest (doma nebo třeba u bufetu)- jo už jsem tady, tady to znám, člověk ztratí ostražitost a najednou je po legraci.
Ano, to i v autě, o tom vím, snad jsme se to i někde učili.
Přesně tohle podvědomé a instinktivní chování lidí je důvod, proč považuji nápad zrušit logicky hlavní a zavést z vedlejších přednost zprava, jako retardér.
O tom jsme mluvili u jiného tematu. Myšlenka zbrzdit se dá akceptovat a pochopit, ale ne za cenu riskantních opatření, v nesouladu s lidským podvědomím.
Mysli na to, až budete někdy zase debatovat, jak přibrzdit ta auta. Přednost zprava z vedlejší je moc blbej nápad.
Tu statistiku bych rád viděl. Když jezdíš do práce na druhé straně města, seš taky statisticky pořád u cíle.
Můžu potvrdit, osobně jsem jsem dvakrát vymázl doslova na příjezdové cestě, člověk se narovná, zdraví, přemýšlí co je potřeba udělat nebo jak se vymluvit, že jede pozdě a hned pobaví broukem hovniválem sousedy :)
U aut většina sousedů má havárku u nás už v rodině za sebou. Sousedce blokovali cestu popeláři, tak to vzala okolo jednou ulicí, zajíždka 500 metrů a prásk, nedala přednost zprava. Soused přijel z Chorvatska a v předposlední uličce ? Prásk nedal přednost zprava... prostě vypneš , navíc často přijedeš utahanej a to je statistický fakt.
Ono je tím míněno, tedy alespoň v autě, návrat z o dost větší dálky, jako jsou návraty z dovolených a tak.
No mě tedy spíš fascinujou lidi na bruslích kteří mají kluzky, nákoleníky, ale přilbu ne.
A "vymazlí" to mp3 v uších. A ti nejlepší mají ještě psa na takovém tom natahovacím vodítku...
Pes je celkem standard, teď přibejvá mladejch mamin, co to sviští na inlinech s kočárkama, psa s sebou pochopitelně taky, a za jízdy na mobilu ukazují kámošce fotky z dovolený.
To už je multirelax.
Sem předevčírem viděl blondýnu, svištěla, že sem sotva stíhal, a ty vlasy za ní vlály jak paní sládkové, blahé paměti, škoda to rvát do blembáku.
Taky mě to překvapuje, ale mám vysledováno, že těch bruslařů je opřilbičkováno víc než cykloušů, alespoň na té Modřanské.
Naopak, není, krasobruslaři mají přilby zřídka, nějak jsem vytrousil smysl
Už jsem si říkal proč je to na Modřanské úplně jiné než vidím jinde. U nás vidět bruslaře s přilbou je snad větší vzácnost, než potkat jelena :-) Někteří mají občas nějaké chrániče kloubů a dlaní, ale taky jich není moc.
A dobře, že tak.
Alespoň před tím Břežanským stoupákem, přijdu na jiný myšlenky, koukám na ty krasobruslařky, a připadám si najednou tak nějakej tlustej, naprdnu se, a kopec vyfofruju na třetí kolečko.
Kdybys měl přilbu nic nevytrousíš. :-)
Náhodou, přilba je na vytroušení děsně nebezpečná:-))
Tuhle jsme šli lesem a tak po 10 minutách mi muž říká: "Hele, ty čekáš, že trefíš strom?"
A tak jsem si tu přilbu sundala, pověsila na ruku a dala do ní ten malinkej nožíček na houby.
Vono to tak nevypadá, ale já dokážu trousit i jinudy
Ode mne palec nahoru. Upřímný popis reality.
Taky jsem bejval silniční veš, to většinu lidí s věkem a zkušenostma s řízením motorových vozidel přejde:-)
S tím mám problém hochů z Dfense, prostě nějak kolem sebe nepozoruji ty nebezpečně "prasící" cyklisty, teda na silnicích a ulicích.
Zkušenost řidiče motorových vozidel, asi 2 mega, ve mě nevyvolává nějaké tenze vůči cyklistům.
Na chodnících v Praze je to ovšem jiná, a už jsem pochopil, proč nosí všichni ti sváteční jezdci přilbičky. Když na chodníku srazí důchodce, aby si neporanili tu svoji hlavičku.
Příkladem budiž onen Vyšeradský tunel, prostě ta prasata mají problém na 10 metrů sesednout a povodit, a to tak v 90 procentech průjezdů.
Jinak, myslím si, že ta cyklistická zkušenost nepřibývá ani tak s léty, jako z množstvím najetých kilometrů. S léty se jen zvětšuje ostražitost a klesá touha riskovat.
Prasící cyklisty pozoruju dost často, zejména ty, co před červenou na semaforu najedou na chodník a za křižovatkou naslepo skáčou z chodníku zpátky do vozovky. Potom jsou to o víkendech lufťáci roztažení přes celou silnici, silničáři co jsou příliš sexy na to aby zastavili na červenou tam kde je v zúžení doprava řízená světly, cyklisti co si myslí že když vyjíždějí z vedlejší doprava tak to tam můžou pustit kdykoliv bez rozhlédnutí a jak se krátí dny, tak se rojí neviditelní ninjové, cestou do práce (na sedmou ranní) jsem skoro jediný kdo svítí. Takže ano, prasící cyklisti se vyskytují. Ovšem otázka je, co kdo za prasení považuje, pro někoho je prasením už jenom to, že s těma splašenýma trubkama vůbec někdo leze na silnici a nutí řidiče občas sundat nohu z plynu.
Jindro, Vyšehradský tunel je celkem specifické místo. Jinak ovšem souhlas.
Jo, dávejte si tam na mě bacha, protože až tam příště povedu kolo, a bude mě na velmi těsno míjet hovado, co nechápe, proč má sesednout, hodím zadkem a přehodím ho nešťastnou náhodou přes zábradlí do silnice.
V neděli se to jednomu málem stalo, jel proti mě, ale když viděl můj výraz, radéji sesednul a vycouval.
Prostě sesedni a veď, a nešpekuluj o tom.
Jeden takový také trval na tom abych sesednul (opíral jsem se rukou o zábradlí). Tak jsem mu vyhověl. Pak mě žádal abych se přitisknul ke straně aby mohl projekt s kočárkem. Já jeho požádal aby vycouval abych mohl projít s kolem.
Někteří potřebují názorný příklad.
BTW: nepřehodíš, úmyslně tam je zvýšené zábradlí.
Mám to jinak nastavený, kočárek pustím vždycky, a pak vlastně každýho, když se tam nevejdem oba a nemá cuky couvat sám.
Nepovažuji průchod tunelem za otázku osobní cti, ale prostě jen věc bezpečnosti. Pár metrů se projdu, tam to opatření smysl má a dost velký.
Navíc tam možnost průjezdu je, po silnici, máš tam i ty piktogramy. Pokud nutně potřebuješ jezdit po chodníku, může se stát, že někdo nutně pocítí potřebu ti jí fláknout.
Jak s malým děckem, co nechápe proč nemá běhat do silnice, nebojí se aut, ale že dostane od rodičů na zadek. Prostě, když není schopno rozumem vyhodnotit situaci, musí to za něj řešit dospělí.
Rozumem vyhodnotím situaci tak že když zastavím, budu dál sedět na kole a přidržím se zábradlí tak to bude šířkově výhodnější a pro průchod pohodlnější jež když budu vedle kola stát.
Tam má smysl nízká rychlost. Když z kola sesednu a tunelem s kolem vedle sebe proběhnu, tak sice splním literu zákona, ale současně budu nebezpečnější než kdybych tunelem pomalu projel.
Takže máš pravdu, není to otázka cti, ale aplikace zdravého rozumu a bezpečnosti. Tomu pánovi minimálně scházel zdravý rozum.
Píšou sesedni, sesedneš, a nebudeš si vymejšlet ručkování po zábradlí. Třeba u tý pumpy dál v Braníku nesesedám, protože tam opravdu stačí dávat bacha, aby tě nesejmulo auto a ta značka je tam buzerační.
V tom tunelu smysl má, a ručkujících jsem viděl málo, zato sobeckých prasat, co to prosviští docela drsně docela dost.
Jinak, k tomu zvýšenému zábradlí.
To je hezký příklad předcházení kolizím, prostě udělám všechno pro to, aby to bylo bezpečné, i když někdo z jakéhokoliv důvodu nedodrží předpis. Tohle vysvětli svým kamarádům cykloaktivistům, veškerá cykloopatření by měla být pokud možno bezpečná, i jiný účastník něco pokazí a nedodrží.
Vždycky to nejde zařídit, ale tamkde to jde, je bezpečné to udělat.
Ty jezdíš teprve 5 let a troufáš si říct, že jsi excelentní cyklista a troufáš si poučovat druhé?!?
Hochu, hochu, trošku víc skromnosti by neškodilo.
5 let bez přestávky. Jen málo věcí mne může opravdu odradit od jízdy na kole.
Pro představu, ten úsudek, že můžu v pohodě na magistrálu padl druhý rok mého ježdění.
No musím říci, že jsme byl docela mile překvapen relativně dobrou kvalitou textu( srovnávací základnu, kterou jsi nám poskytl dříve bych v tom nepoznal).
Je na tom prostě vidět, že ti to šlo od srdce a že jsi se nikam při psaní nepózoval a neměl jsi velkou potřebu hlásat nějaká dobra:)
Toho se drž.
Ps : moje první trasy po Praze byly Vršovice-Bohdalec-Hostivař kde jsem měl stejný čas jako linka 22 a Vršovice-Želivského-Invalidovna, kde jsem jezdil asi poloviční čas proti MHD.
Psal se rok 1984, ale i přes tehdejší zoufalý nedostatek součástek jsem na své staré favoritce se svařovanejma klikama nikdy nejel s volnejma řidítkama, napsal jsem to sem aby si i to cca 30 letech mohl nějakému mladému vořechovi poradit, co vede k dlouhodobému přežití na kole :) Péče o technický stav.
Jsem zachráněný ?
Děkuji, děkuji, děkuji, s tím jsem ani nepočítal že nebudu rudou útěrkou setřen.
Hele příspěvek / blog dobrý, ještě se zamyslet nad tím mazáním a bude z tebe za pár let docela prima chlápek :D
Pokud napíšeš nějakou blbost, tak samozřejmě smáznu. Pokud to bude rozumné(tím nemyslím, že se mnou musíš souhlasit), tak nevidím důvod, proč mazat.
No nevím, ale my stará nezálohovaná generace, která si cenzury užila v reálu nějak nemáme pochopení pro důvody jako je "nějaká blbost".
Ona leckterá nějaká blbost může být důkazem, že ten chat žije svým životem, ale do toho časem dojdeš.
Představ si, že by tě někdo oslovil na silnici a řekl to kolo tady je jen taková blbost, pardon ale jezděte si jinudy, už vás tady nechceme vidět.
Nemyslím, že by tě to potěšilo.
Jezdím letos také 5. rokem, i v Praze..přilba mi už v minulosti zachránila hlavu, do hlavní mi vjelo auto a byl přelet" přes řidítka na mokrém; nenosila jsem ji letos vyjímečně jen ve vedrech. Btw na magistrále bez helmy dost nezodpovědný..
Kolik cyklistū kdy v historii magistrály šlo na hlavu?
Mě připadá nezodpovědné jezdit po magistrále na kole, bez zpětného zrcátka.
Zrcátko je ve městě velmi užitečná věcička, vlastně nejen ve městě, to je prvek aktivní bezpečnosti, narozdíl od té pasivní přilby.
Vyzkoušej a pochopíš.
A co třeba vetšinoví chodci, ti jsou taky značně ohroženi, no tak je opřilbičkujeme a nasadíme jim brnění.
Myslím že každý si musí sám zvážit rizika a sám se rozhodnout jak s nimi naloží.
Nikde není uvedeno kolik cyklistů zemřelo s přilbou a nebo bez přilby.
Souhlasím, ta ritzika si musí zvážit každý sám.
Jen mám otázku. Jsi si jist, že nikde není uvedeno kolik cyklistů zemřelo s přilbou nebo bez?
Nebo jen o těch statistikách nevíš?
Jen tak na první nakopnutí:
http://www.kraj-lbc.cz/aktuality/id:189255
"Statistiky dopravních nehod jsou více než zarážející. V roce 2012 zemřelo v ČR 64 cyklistů, z toho 54 nemělo ochranou přilbu. V roce 2011 bylo v ČR usmrceno celkem 50 cyklistů, z toho v 45 případech neměl zúčastněný cyklista přilbu. V roce 2010 bylo toto číslo ještě vyšší. Celkem bylo usmrceno 70 cyklistů a 63 z nich vyjelo bez přilby."
Samozřejmě, můžeme se dlouze bavit o tom zda ten informační zdroj je dostatečně důvěryhodný, nebo zda ta statiskita není zmanipulovaná. Každopádně řečičky nikomu hlavu neuchrání. Tak ať si ji každý chrání jak chce.
Osobně těm statistikám příliž nedůvěřuji, ale když už tak si to porovnej s usmrcenými chodci.
Tak především se omlouvám, že ten link se nezobrazuje korektně.
A ptám se, proč si to mám porovnávat s usmrcenými chodci? Myslím, že všichni neměli přilbu. Ale jistá si tím nejsem.
No jen tak pro zajímavost, že jich asi zařvalo více než cyklistů. Ono totiž v mnoha případech ti mrtví cyklisteé zemřeli i na jiná zranění než hlavy a to bez ohledu na to zda přilbu měli nebo neměli. To ta statistika již neříká a nikdy říkat nebude.
Tak že co když 64 cyklistu vyjelo bez přilby a z toho 54 třeba podlehlo jinému zranění než hlavy?
A kolik z nich zemřelo na úraz hlavy? Jaká je penetrace přileb vy cyklistické populaci? Jaká je penetrace přileb v rizikové cyklistické populaci?
Přeložím do češtiny- když ožralého ninju srazí kamion je jedno jestli (ne)měl přilbu.
Když přilbu používá jen velmi málo lidí je tak zřejmé že bude i velmi málo zraněných s přilbou.
(tahle statistika je značně nevypovídající- něco ve smyslu 99% lidí kteří se utopili někdy pilo alkohol. Nepijte a neutopíte se)
Ale ano, jak říkám.
Bavit se o tom můžeme jak chceme dlouho.
Nicméně, mám pocit, že jsem již za sebe téma vyčerpala. Takže zas příště:-))
Tohle není správný argument.
Statistika se dá okecávat.
Nabídnu naprosto neprůstřelný argument pro prosazení téměř čehokoliv, tedy argument jediného života.
"Kdyby to mělo zachránit byť jediný život" a dál doplníš třeba "ty peníze nebyly vyhozeny" popř. "uzákonění povinnosti je správné".
Proti argumentu "jediného zachráněného života" nelze oponovat a v případě, že si to přesto někdo dovolí, lze mu nasadit z pozice mravního chobot jak mamutovi.
:-)
Statisticky nejbezpečnější povolání u nás v ČR (a i v SR) je kosmonaut. Žádný se doposud nezranil a ani nezahynul...
Jo, to říká Matroš, důležitý je dožít se 110 let, pak už jsou chlapi prakticky nesmrtelní, není doleženo, že by nějaký starší Čech kdy zemřel.
Jistě, že lze. Cokoliv lze.
Jenže já argument jediného zachráněné života nepoužila. Že ne?
Právě říkám, špatná argumentace :-)
Ach ano, no to jsem ale trubka.
Ten argument jediného zachráněného života navrhuješ ty.
A prosím, navrhuješ ho jako argument pro nebo proti? Nějak jsem to zatím nedokázala rozšifrovat.
Ani jedno, dávám ti grátis "know how" jak se dá ospravedlnit téměř cokoliv :-)
Mě je to docela fuk, když mi nikdo nebude povinně nařizovat blembák, jsem v pohodě, nakonec, jak jsem řekl, u většiny těch svátečních cyklistek, co potkávám na té cyklomagistrále, je ten blembák vlastně výhodou.
Moc bych se ovšem přimlouval, aby ty krasobruslařky dál nezdravě riskovali, páč se, narozdíl od těch cyklistek, na ně fakt dost dobře kouká.
Děkuji, to je velmi šlechetné. Bohužel musím odmítnout, neuměla bych s tím zacházet, neboť nepotřebuji a nechci ospravedlňovat téměř cokoliv.
S těmi bruslařkami si to ještě promysli. Nechci radit, ale třeba já vypadám stejně blbě jako cyklistka i jako bruslařka:-))
Že ty nemáš dlouhé blond vlasy :o)))
Každopádně musím sebekriticky přiznat, že Jindrův typ asi nebudu. Škoda. přeškoda:-((
----------------------------------
Jako bych to neříkal, a je to tu:
http://www.super.cz/202149-a-zase-ta-agata...
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.08.2013
Autor: Jindra8526
-----------------------------
Nevěš hlavu, dneska za pár drobných z tebe udělají, co si budeš přát :o)))
http://prozeny.blesk.cz/clanek/pro-zeny-vip...
Stejně nosíš helmu :-)
Ono vilní strejcové, jako já, budou mít taky za chvíli po vtákách, ochlazuje se, krasobruslařky se přemístí do fitek, a já se budu moc tak akrát kochat těma kachničkama a nutriema, popřípadě ondatrama.
Léto je u nás trestuhodně krátký.
Jeď v zimě lyžovat a večer se můžeš jít prohřát do sauny :P
Jsem na lyžích nestál od povinného kurzu KTV.
Vydržím do mrazů, a pak hodím haksny na ten rotoped, než mrazy povolí.
Mám už jen 8 měsíců, není čas na srandičky, musím makat, jinak někde po cestě umřu.
...
Však on Ti to napíše sám :-)
Myslíš Dobrého Ducha?
:-)
Chvíli mi trvalo, než jsem si našla, co znamená ten "Dobrý duch", abych pochopila narážku.
Abys teda věděl, ten mínus je můj - zasekl se mi počítač a jak jsem tak všude možně klikala, tak tam pak byl...
Charakter se omluví.
Zapomnel jsi jeste na nas veverky. Vidis to, Murphy ma uplne opacne problemy nez Ty. Chtel po mne, at v noci na sebe oblikam nejaky jutovy pytel, abych vypadala pro pripadne nasilniky mene zadostive. :-)
Tebe bych za tmy nepouštěl vůbec z baráku.
Murphy má recht!
Taky se mi stalo, že mi do cesty dost náhle vjelo auto. Já ale počítal, že se tak může stát, a tak jsem včas zareagoval a nic se nestalo. Snad jen to, že jsem dal řidiči jasně najevo, co si o něm myslím.
Co se týká jízdy po magistrále, tam jde především o psychologický problém. Ve skutečnosti existují horší místa. Tady člověk čeká, že může něco přijet náhle zprava.
A co se týká přilby, ve chvíli, kdy Tě někdo sejme zezadu, tak ti může být opravdu dost jedno, zda tu přilbu máš, nebo ne.
To počítání jsem si prvních pár let na kole myslel, že ho mám taky.
Ale je to jen taková zprdeleklika.
Můžeš předvídat, počítat, myslet si že víš a jednou ti to bude prd platný, prostě ne to nespoléhej. Ostatně tuhle tady jeden pán počítal procenta a mohl by jít rovnou počítat koordináty NASA a nechat jim taky shořet sondu :)
Mě třeba v Klánovickým lese srazil cyklista ( on by napsal, že já jsem srazil jeho :) a to jsem s počítal s tím, že tam jezdím úplně sám neb jsem předtím dvě hodiny nikoho nepotkal.
U Invalidovny jsem nepočítal ( píše se s tím nepočítal ale to je detail:) že někdo dokáže přejet ten oddělovač z ocele u tramvajového tělesa a pak jsem počítal že to v pohodě ubrzdím, ale nepočítal jsem, že místně mokrej panel klouže jako led a tak jsem mu to spočítal a udělal mu díru do kastle rohem řidítek...
Nedávali jsme si najevo co si myslíme, on se ptal jestli jsem celej a já kontroloval kolo...
"ve chvíli, kdy Tě někdo sejme zezadu, tak ti může být opravdu dost jedno, zda tu přilbu máš, nebo ne"
Hele, jezdi si nahoře bez nebo s, to je mi jedno. Ale nelži si do kapsy. Už jsi někdy viděl, jak letí cyklista, kterého sejmulo auto zezadu? Já jo. A můžu ti říct, že přilba se VELMI hodila.
Kdyby měl ještě páteřák, mohl být úplně v pohodě. Ale takhle to aspoň přežil bez poranění hlavy.
Jízda na kole ve více pruzích je prostě jen nepříjemná, dá se to nacvičit, ale nějakou oblíbenou kratochvílí se to pro mě nestane.
Blbý je to v cizině, kde to neznáš, nevíš kam pojedeš, hlídáš směrové cedule a navíc ještě provoz. V takových situacích se mi osvědčilo zapnout navigaci a chovat se jako auto, včetně řazení do pruhů.
Ten krám sice vede po dost frekventovaných silnicích a možná i delší trasou, ale máš na starosti jen ten provoz, kudy jet, kdy odbočit a kam se řadit, řeší ta navigace.
Vidim, ze se autor zcela opravnene stydi za pravopisne chyby. Nicmene misto mazani prispevku, ktere na to upozornuji, mel by radsi clanek opravit. Jestli nema Word, staci treba psani noveho mailu na seznamy, tam je kontrola pravopisu take.
K tomu ostatnimu, k cemu jsem se vyjadril, se nema smysl vracet, kdyz to smaze zase. Skoda, ze misto hlavy k zamysleni pouziva ikonu popelnice.
Murphy, co se týká gramatiky, tak to je něco, co se píše do soukromých zpráv, nebo alespoň slušný člověk tak píše. Budu nadšen, pokud mi napíšeš, kde ty chyby jsou, ale soukromě, tak to budem vědět jen my 2 a CIA. A já to mile rád opravím.
Mas problem s verejnou kritikou Tvych chyb? Nebo co je na tom, ze neumis gramatiku, tak citliveho, ze by se to muselo tajit? Podle me je znakem silne osobnosti, ze se dokaze verejne a na urovni srovnat se svymi chybami.
Opravdu silná osobnost si na svých chybách založí živobytí :-)
Jistě, správný člověk by měl strpět kritiku svých chyb. A já sám dokonce kritizuji sám sebe. Například se svými dosavadními vědeckými pracemi nijak spokojený nejsem. A musím říct, že jsem byl velmi rád, když mi ty chyby vyčetli.
Co se ale týká gramatických chyb, jistě, je dobré, když tomu dotyčnému se to řekne(v tomto případě jsem dotyčným já), jenže prostě veřejně takhle člověka zostuzovat, zvlášť když mu nemáš co víc napsat, to je fakt hnus.
Každý, když se soustředí víc na obsah, nějakou tu chybu udělá. A stává se to i v lepších rodinách. Zrovna dneska jsem našel takovou chybku, v něčem, co má vyjít na naší fakultě. Myslíš, že budu veřejně psát? Ne, prostě se s tím člověkem sejdu osobně a řeknu mu, kde ta chyba je.
Moje máma tvrdí, že když chytrej člověk chybuje v gramatice, bude mít spíš hlavu na matiku, ale tím zřejmě jen omlouvala moje průšvihy v diktátech.
Nejež se hned, je pravda, že můj laxní přístup k pravopisu je dán trestuhodnou leností a ignorancí. Přesvědčen, že obsah důležitější formy, píšu jako primitiv.
Není to správně, trochu tím urážím čtenáře. Obsah i forma má být bezchybná, a okecávat vlastní pohodlnost nepomůže.
Už přistaň na zemi, fakulta sem, fakulta tam, vědecká práce a podobné kydy, použij, alespoň ten Spell Checker, jak radí Murphy.
Já na texty, na kterých mi záleží, nasazuji Soňu, než to dám do světa. Bláboly na blogu mezi takové texty nepatří, přesto není žádný důvod k hrdosti vědět, že to nezvládáš.
Tak se nečil a uč se, dokud to jde.
Jindro, sebelepší korektura je neúčinná. Fakt. Vědecké práce jsem se snažil na tu gramatiku pilovat. Můj někdejší školitel taky dával pozor, aby tam gramatické chyby nebyly. Stejně tam ale nějaké ty překlepy zůstaly do odevzdání a vytištění, kdy s tím nešlo nic udělat.
Promiň mi to, ale já jsem na téma "vědecká práce" trochu alergickej.
Vím, že je to otrocký překlad "research", v češtině však za vědu máme, když někdo objeví nový lék, sídliště neandrtálců na Palmovce, nebo nový zdroj energie.
Slinty, co každý rok nablijí tisíce studentů, aj PhD studentů na papír, v Čechách za vědu označují jen oni, ti autoři těch blábolů.
Co věda je a co není, neurčují oponentní posudky (koukal jsem, že i ten Cach, ještě mu hoří vajgl u brány, už pilně oponuje cykloslinty) ale pouze praxe, tedy účelné využití té, či oné práce.
V tomto případě, ovšem formu, tedy nějakou tu chybu proti pravopisu, totálně ignoruji.
Samozřejmě máš pravdu, že to, co se za rok vyprodukuje v rámci BP, DP a SOC, mnohdy za moc nestojí. Ale taky to patří k vědě. Nehledě na to, že než něco začneš opravdu dělat pořádné vědecké články, musíš se to naučit. Ohledně PhD ale prr. Lidi, co jdou na PhD, to už jsou lidi, kteří opravdu chtějí dělat něco ve vědě.
Ty si myslíš, že věda, že jenom velký objevy jsou věda a to, co má využití, ale tak to není. Věda jsou i slepé cesty, poznání, jak to vlastně funguje atd.
Dokonce i ty SOC, BP a DP mají pro vědu význam. Zrovna předevčírem jsme s kamarádkou řešili, jak uzpůsobit experimenty jedné středoškolačky, aby nám ty výsledky k něčemu byly. A díky tomu jsem jsem narazil na oblast, kterou by bylo dobré prozkoumat. Možná to nebude mít jiný význam, než že tudy se jít nemá, možná tam bude něco převratného.
"Ohledně PhD ale prr. Lidi, co jdou na PhD, to už jsou lidi, kteří opravdu chtějí dělat něco ve vědě."
Dovol, abych se zasmala. Chachacha. Na informatice na MFF to tak uplne nefunguje.
Tak informatika no. Co se tam vlastně dá vyzkoumat?
Ale co můžu posoudit z lidí kolem sebe, tak to je opravdu něco jiného. Opravdu tam cítím zájem kolegů studentů PhD o to, co dělají.
Jadernou chemii, ale to tě nemusí zajímat.
Víš, to je tak.
Když napíšeš: No jo, informatika. Ale v našem oboru, to je jiná"
tak mě zajímá, jaký to je obor. Abych mohla porovnávat, abych si nevytvářela nějaké ukvapené soudy.
Je to špatně? Myslím, že ve vědeckém světě je to postup celkem běžný a žádoucí.
Ředitel patentového úřadu ve Washingtonu prohlásil roku 1832: “Navrhuji zrušení patentového úřadu. Všechno už bylo objeveno a nového nic objevit nelze.” Ještě v roce 1894 americký vědec Albert Abraham Michelson prohlašuje o fyzice: “Všechny důležité základní zákony a fakta již byly objeveny a jsou již dnes tak pevně prokázány, že možnost, že by vůbec kdy byly nahrazeny v důsledku nových objevů, je nutno hledat na šestém desetinném místě.”
Ja netvrdim, ze to studenty doktorskeho studia nezajima, jen tvrdim, ze to spousta z nich nedela s touhou, venovat se po skole dal vede.
Dovolím si odpovědět v jednom.
Jistě, byl jsem trochu příkrý v odsouzení informatiky a rozhodně jsem to dělat neměl. Ale informatika je silně závislá na objevech v jiných oborech.
Co se týká doktorského studia: jistě, jsou i takoví, co se nechtěj věnovat vědě, ale co vidím kolem sebe, tak jsem tam nikoho takového neviděl, alespoň co se naší katedry týká. Většina z těch, co se nechtějí věnovat vědě, to ukončí po získání diplomu(Mgr.).
Jen tak mimochodem, vetsina z mnou jmenovanych moznosti je zavisla tak leda na matematice, takze by me zajimalo, o jake zavislosti na objevech v jinych oborech mluvis, kdyz jsi jeste pred chvili ani nevedel, co to informatika vubec je.
Informatika silně závislá na objevech v jiných oborech?!?
Co si vlastně pod pojmem informatika představuješ ty sám?!?
Možná by jsi se měl nejprve poinformovat, co to vlastně ta informatika dneska znamená a co vše do ní spadá.
Zatímco jaderná chemie je na objevech jiných oborů zcela nezávislá! :-)))))
Člověče, neexistuje věda (a to ani v pravém slova smyslu, nemyslím jen věda přírodní), která by byla na objevech z jiných oborů nezávislá. A velmi těžko bys stanovil nějaké měřítko, podle kterého bys určil, která je závislá víc...
1) jsem jasne napsal, jak mas chyby najit. Kdyz uz jsi smazal muj prvni prispevek, ocekaval bych, ze kdyz mas dostatek inteligence na studium, ze dokazes i obsah prispevku pochopit a zaridit se dle me rady a s pomoci techniky chyby opravit.
2) je blog prece jen trosku vic videt a pisatel by si mel dat pozor. Psat takhle a to i do clanku, to je fakt hnus.
Osobne se s tebou opravdu nemam nejmensi chut schazet. S nekym, kdo kritiku sveho pravopisu povazuje za hnus a chova se urcitym zpusobem behem cyklojizdy k seniorkam za volantem.
Jestli jsi pri svych znalostech rodneho jazyka dokazal najit jednu chybku v cizim textu, velice pravdepodobne jich tam bude daleko vic. Doporuc pisateli, aby pouzil alespon postup, ktery jsem zminoval pro kontrolu. Samozrejme to nezvladne vse, carky ve vete to nejspis opravdu neopravi, ale alespon ty nejhorsi veci zmizi.
Veřejná kritika pravopisu, zejména, pokud nemáš žádné jiné sdělení, je opravdu hnus. Měl jsi mi to napsat soukromě, pak by bylo vše OK.
Co se cyklojízdy týká, byla to fakt nešťastná shoda náhod. Nemohl jsem té paní vůbec pomoct. I kdybychom mohli pouštět auta napříč, tak v tomto případě to nešlo. Byla to opravdu blbá situace. Prosím, nevytahuj to už. Jediný, s kým jsem ochotný se o tom bavit, je ta paní, nebo její rodina.
Na cyklojizde jsi cinil verejne, stejne jako tady publikujes. Upozorneni na pravopisnou chybu je naprosto bezne, alespon na tomto serveru. Procti si reakce na jine blogy. Takze hnusem zustava jen to, co jsem zminil ja. Schvalne zkus na tahle moje a svoje tvrzeni udelat anketu tady, mezi svymi znamymi, ... Ani pak nemusis oznamovat, co se dozvis, to vim uz predem.
Zkus si to udělat jinde, na jiném foru, třeba K-reportu a uvidíš, s jakým nadšením tvůj příspěvek přijmou.
Co mi psal Medvěd, tak ty chyby jsou spíš v interpunkci, což mi ani Wincrosoft Mord neopraví správně. Na to je třeba si sednout a pořádně se na to podívat. Teď na to opravdu nemám náladu. Až budu mít nějaký čas, tak to opravím.
Pokud bys mi chtěl pomoc, vřele to uvítám, ale jen v případě, že mi pošleš soukromou zprávu.
Co je to za blbost? Kdyby adresát vytáhnul tvůj soukromý dopis a začal veřejně rozebírat chyby v něm, byl by to hnus. Ale u veřejně publikovaného článku snad i upozornění na chyby by mělo být veřejné (třeba i kůli čtenářům, aby věděli, jak je to správně).
Není to vůbec blbost. Na každém jiném foru, pokud budeš komentáři opravovat pravopisné chyby, byť jsou příspěvky veřejné, se zlou se potážeš. Pokud jsou jediné výtky pravopisného charakteru, psát to jako příspěvek je trolování.
Samozřejmě, chyby opravím, ale nebude to hned.
"na každém jiném fóru" - můžeš uvést aspoň jeden příklad? Dost jich znám a na žádném to neplatí. Asi samí vidláci a nezdvořáci, zřejmě... :-)
Ale pozor, bavíme se stále o článku v blogu, je to tak? Nikoli tedy o diskusním příspěvku, ale o literárním formátu novinářského článku, který je veřejně šířen prostřednictvím elektronických médií. Neznám žádný diskusní server, kde by k netiketě patřilo, že nelze veřejně vytýkat chyby v textu tohoto druhu. Ale rád se poučím.
Podívej, já jsem taky poměrně alergický na to, když mi někdo vytýká pravopisné chyby nebo překlepy v mých literárních výplodech. Ale když už mi tam nějaká uklouzne a někdo mě upozorní, skřípu zuby potichu, protože taková plamenná obhajoba neobhajitelného, jakou tu předvádíš, je poněkud trapná a dětinská. Co kdybys prostě napsal: "Ok, Murphy, díky za upozornění" a šlo by se dál. Těch pár chyb by půlka lidí přehlídla a druhá ti je odpustila... Škoda.
to nikdy nedělají :-)
Jak jen my dva? Odhaduji, ze vetsina je dokaze objevit sama. A kdyz ne, udelaji to, co jsem radil tobe. Okopiruji text a hodi ho do editoru, ktery umi kontrolovat pravopis.
O slusnosti mne prave TY nepoucuj.
Navic, nelibi-li se ti kritika, staci, kdyz nebudes sve texty zverejnovat.
Palec dolu nejen za pravopis, ale hlavne za navadeni jezdeni bez prilby. Dalsi duvody k nesouhlasu vypisovat ani nebudu.
Murphy, podle toho kde jezdíš.
Tady je máš, všechny ty nezdravě riskující hazardéry, co si neváží svých hlav:
https://plus.google.com/photos...
V lese ano, při jízdě po městě spíš to zrcátko....
V tomhle pripade je dost zasadni rozdil v rychlosti. Podle toho, jak cyklopalmovka pise a podle vzhledu cyklistu na fotkach bych to videl i na rozdil v radu desitek kmh.
Chvilku jedou, chvilku stojí, frajeři u toho dokáží i hulit a posílat smsky nebo telefonovat.
Provoz jako sviňa, ale nějak to funguje, moc přesně nechápu jak, protože cyklisté nedodržují vůbec žádná pravidla, a automobilisté jenom některá.
Mám po centru najeto jen pár hodin, a to ještě v závěsu za Soňou, která se strašně rychle aklimatizovala na nedodržování toho všeho. Když projela na červenou hned před policajty, ti na ní jen hrozili prstíkem a řechtali se.
Městští cyklisté, co jsem viděl venku, obecně jezdí velmi civilně ohození, absence přilbiček mě zaráží míň, než absence slušné obuvi, francouzské krasotinky si klíďo vyjedou v jehlovejch podpadkách.
Naše ryze česká specialita je, že hošan či dáma co se jde projet do parku se vyštafíruje jak na mistrovství Evropy na MTB, ale tuhle zálibu v sportovních krojích, lze vypozorovat vlastně u všeho.
Ono to bude fakt asi tím, že tam to kolo je vážně mnohem víc "doprava" a nás spíš módní relax a volnočasová aktivita. Popřípadě, v tom nejhorším možném případě, životní postoj.
Dnes jsem byla v kratke sukni a leginach. Vezmes me na milost coby dopravni cyklistku i pres to, ze vozim na hlave blembak? :-) Jehlove podpatky si poridim, az zacnu tancit argentinske tango, driv to nema smysl.
Lucie, tu Tvoji hlavu je hřích, ba co víc zločin, schovávat do blembáku!
Nechť vítr čechrá kadeře!
Pokud jde o jehlové podpatky, chápu, že se s tím dá jezdit na kole, našlapáváš plochou, ale nechápu, že se s tím dá chodit a navždy pro mě zůstane záhadou, jak na tom tančíte, a to naprosto cokoliv.
Jen (tě) upozorňuji, že Lucie rozhodně blondýna NENÍ... ;-)
To je dočista fuk, já sežeru suschi i koprovku, hlavně když je to hezký pro voko :-)
Není ti divný, jak to může heky vědět? :-)
Sushi nebo koprovka, hodinky nebo holinky....však ti říká, že seřere všechno:-))
Kde jsem řekl, že všechno? :-)
To mas pravdu. Tady je prava dvojita blondyna: http://mur.rajce.idnes.cz/2013-08-26-Rychlebky/...
To je mi jasný, proč si berete blembák, na tu stezku pro kamzíky bych si vzal i chrániče na kolena, lokty a možná i suspika :-)
Takže opraveno. Kdo přesto najdete chybu, tak mi to piště soukromě, neplevelte diskuzi. Kdo bude plevelit, ten nebude mít v diskuzi místo, to platí i pro následující články. Pokud to někdo trpí, je to jeho věc, já to však trpět nebudu.
Dobrý, dobrý, ok.
.
.
.
.
.
.
A přečíst si ty články můžem? ;-)
Vzhledem k tomu, že ani kdybych chtěl, tak to nemůžu zakázat (nemyslím si, že bych byl takový masochista, abych to chtěl zakazovat), tak ano.
Mne uz je to vlastne jedno. tohle tema stejne za chvili konci, ale porad i po te "oprave" trva ma rada - hod to do editoru mailu na seznamu a vychytej ty preklepy. Je to vazne snadne a za chvili to mas hotove.
(A to jsem se to nesnazil znovu cele procitat a hledat chyby v carkach a podobne.)
Zazvonil zvonec a pohádky je konec...
Eeee, blbě počítám. Tak nic poslední slovo bude mít někdo jiný.
Třeba to ani nebude slovo :-)