Termín: 20.04.2013
Místo: Ostrava, Ostrava - Nová Karolina
Velká jarní cyklojízda Ostravou
KDE: Nová Karolina
KDY: sobota 20.4.2013
výjezd v 14.00
Až se projedeme ...
Po cyklojízdě vás rádi přivítáme v Cooltour Ostrava, kde bude probíhat závěr celé cyklojízdy spojený s přednáškou a diskuzí s cyklokoordinátorem pro Ostravu Ing. Martinem Krejčím,…
Už jen popis akce je dostatečným důvodem TAM nejet... Raději se pokusím umřít na kole v Beskydech... ;-)
Jaké jsou konkrétně ty důvody?
"Po cyklojízdě* vás rádi přivítáme v Cooltour Ostrava, kde bude probíhat závěr celé cyklojízdy spojený s přednáškou* a diskuzí s cyklokoordinátorem*"
* = důvody
Já na kole jezdím "nohama"; ne hubou... ;-)
Tak se někdy stav v Olomouci. Na kole Jardu Martínka možná uvisíš. Běhat s ním vůbec nezkoušej, orve Tě jako borůvčí.
Anebo se zastav v Horní Dolní. Tam je jeden Jarda a s ním chlastat vůbec nezkoušej, vůbec na něj nemáš.
Proč bych to také dělal? Já skoro nepiju a když už, tak spíše protože to je společenský úzus.
Zjištění že cykloaktivisti jezdí na kole, nechlastají a pracují pro soukromou firmu je asi dost nepříjemné, což? Budeš muset vymyslet nějaký lepší argument proti změnám ve prospěch cyklistů než laciné, trapné a nepravdivé klišé (a ad hominem k tomu).
Však to nedělej. Já jen pokračuju v oslích můstcích, to je taky dobrý druh "diskuze" ...
Když Hekynen naznačuje, že cykloaktivisté, narozdíl od něj, jezdí hubou a já ho pošlu poměřit síly s národním cyklokoordinátorem, tak to je podle Tebe oslí můstek?
A proč bych proboha měl poměřovat síly s nějakým cyklokoordinátorem?!? Absolutně nechápu, co tím chceš sdělit...
Já nechci o ježdění na kole nesmyslně tlachat (=jezdit hubou) uprostřed města, já chci na kole jezdit (=jezdit nohama).
Nic, trochu jsem Tě nepochopil, myslel jsem že újezďákovatíš.
Takže, předpokládám správně, na sraz nejedeš a tady na tom webu o jžděbí na kole netlacháš?
Sraz se pořádá uprostřed Ostravy?
Večer se jde do postele v devět, aby se vstávalo v šest a vyráželo v sedm?
Devět hodin spánku, není to zbytečně moc? :-)
A uprostřed Ostravy se nedá, nemá jezdit? Lidi tam nejezdí, nesmí mít srazy? Nechápu tě...
Nákolácký sraz uprostřed Ostravy si opravdu představit nedovedu... Jestli ty ano, tak nechápu já tebe... ;-)
Proc konkrétně nakolácký, mluvil jsi obecně o srazu nejakych cyklistů, o jejich tlachání a o tvém odmítání tlachání a točení nohama...
Píšeš "A uprostřed Ostravy se nedá, nemá jezdit? Lidi tam nejezdí, nesmí mít srazy?"... Já něco takového říkám?!?
Ostravou jsem párkrát na kole jel a že by to byl nějaký odvaz, to bych teda rozhodně říct nemohl. Raději vyrazím do Beskyd, tam je čistější vzduch, rozhodně méně aut a i méně lidí, nejsou tam "sociálně vyloučení"; a nemusím stát na červené, ale můžu po ní jet... ;-)
Tam přece potom nemusis ne? Jako duvod mi to teda nepřipadá...
A jaký má smysl projíždět se a courat na kole po městě mezi autama? Není lepši vyjet někam za město, někam do parků a lesů nebo i do kopců?
Jak kdy, podle nálady, času, podle cíle, účelu cesty... Nechápu ten uzus že střed města je špinavé místo, přeplněná auto džunge nevhodná k žití a vůbec k existenci... Co takhle změnit přístup?
No já teda nevím, školy (na to) nemám, ale střed Ostravy mi jako čisté místo bez aut (a s křišťálovým vzduchem k tomu) moc nepřipadá. Zejména když je smog...
Smog je nad celým Ostravským regionem, to je argument celkem o ničem a o čistotě obecně a o autech, znova se ptám, není třeba zmenit přístup? Když tam budou lidi drandit za svými všedními starostmi na kole, už tam takový bordel a tolik aut nebude žejo?
Ty si opravdu myslíš, že těch pár (dobrá, i kdby to byly stovky) aut, co NEVYJEDOU, bo lidi pojedou na kole, odstraní smog nad celým ostravským regionem? A navíc, právě během smogové situace tím autem pojedou (skoro) všichni, protože dusit se na kole v těch sračkách může jen sebevrah...
"Panebože" do jakých diskuzí a konspirací se mě to snažích zatáhnout? Kde něco takové tvrdím? Ze to odstraní smog? Nebo dokonce všechen smog? Kde bereš tyto šílené závěry? :-D
Ty se prostě pojedeš projet do centra Ostravy mezi auta a podusit se ve smogu a já vyrazím taky to centra, ale Beskyd, kde se budu taky dusit, ale funěním do kopců... ;-)
Absolutně ale nechápu, v čem ta tvoje jízda v "bordelu" pomůže čistotě (nejenom) ovzduší, aneb "už tam takový bordel a tolik aut nebude" - tvá slova, v celém ostravském regionu...
Mám otázečku, jak se tam do tech Beskyd dostaneš? Tipuju tě právě na to auto. :-D Pokud jedeš z domova na kole tak asi taky budeš muset fuňet ve smogu, minimalně než se vymotáš z města a potom kdyz projíždíš všechny ty špinavé chudé dědinky kde smrdí lokální topeniště. Opakuji znova asi to nechápeš, průmyslovy smog je tady prostě nafoukán v celé krajině nejenom v centru Ostravy! Takže nejaky argument že smog je v Ostravě a všude okolo je přírodní ráj plný zdraví není argument! V centru naopak lidi bydlí, pracují, chodí do škol, za kulturou, nakupují, řeší úřady proč by se nemohli dopravovat v centru na kole? Protože jsou takoví alibisti jako ty, nebudu čuchat smrad tak si sednu do auta a budu smrdět taky... Moje jízda v centru dost mozná nepomuze nicemu ale taky se dost mozna par lidi tvého ražení ke mě přidá a začnou považovat dopravu na kole i ve městě za zcela normální.
Já Ostravu moc neznám, byl jsem tam snad jen asi 3x, ale přesto si troufám tvrdit, že žiju v mnohem čistším a vzdušnějším městě, přesto by mě ani omylem nenapadlo jít se ve volném čase jen tak projíždět po městě.
Netvrdím, že tam je džungle a nedá se tam žít, je to zřejmě podobné jako v jiných velkých průmyslových městech, ale nemyslím si, že to je zrovna vhodné místo k projíždění na kole.
Svým způsobem já můžu být jen rád, když bude většina lidí jezdit jen ve městě, alespoň zbyde víc protoru pro nás co město tak nemilujem.
Tak já třeba konkrétně mám vždy nějáký cíl své cesty ve městě, ale každý to tak mít nemusí...
Řekl bych, že takhle to má každej, já taky, bez cíle snad ani nejde jet. Mě je to jedno kde se kdo ve volnu projíždí, jen jsem se ptal co je na projíždění po městě tak úžasného, ale to jsem se ještě nedověděl.
co jsem psal já ti nestačilo? Mám to nějak víc rozvést?
Já rozumím, že se někdo s někým chce projíždět a pokecat si, ale to podle mě jde mnohem líp a hlavně bezpečnějí a ohleduplněji k ostatním právě především mimo město a městský provoz. Pokud někdo pořádá jízdu městem za účelem návštěv nějakých historických, architektonich a jiných zajímavých a pěkných míst, tak to má velký smysl a mimo město by takovou jízdu ani nešlo pořádat :-) ale tohle je přece něco jiného. Skutečně netuším co je tak dobrého na tom když se po městě z jednoho konce na druhý někde po hlavních ulicích projíždí dav cyklistů. Snažím se to pochopit a nenapadá mě nic jiného, než, že organizátoři (a tím myslím opravdu jen organizátory a jejich pomocníky) chtějí prudit a vyvolat nějaké kontroverzní nálady a názory.
1. Jezdím rád sám, ale někdy mám rád společnost. Často tedy potom na mnou velmi často používané cesty, které s emi líbí, tahám někoho dalšího, koho mám rád a chci to s ním sdílet. Místo je lhostejné, ne?
2. Znám spoustu lidí, kterým se líbí bydlet ve městě a byť tomu ze svého pohledu nerozumím a udělal bych to jen v případě, že by druhou variantou byla smrt hlady nebo něco podobného, tak mi to něpřijde nikterak divné, že tam chtějí žít natož abych před těmi, co tam žít chtějí nechápavě kroutil hlavou a nahlas se divil, jak tam mohou žít.
S ježděním na kole je to stejné, ne?
3. mě Václav ukazoval cyklostezky a cesty bez aut a spousty krásných míst. Některá jsem neznal, některá ano, ale z jiných pohledů. Praha je krásné město a mě se to prostě moc líbilo a přišlo mi to inspirativní.
Stejně, jako se mi před pár týdny líbila pěší procházka zasněženou Prahou z Barandovského vršku do Podolí cestou o které jsem neměl tušení. Krásná procházka a výlet, kdy jsme šli po asfaltové silničce asi tak 200m (byla slepá a nepotkali jsme jediné auto) a pak jsme jednu silnici přešli napříč a jinak jsme šli mimo asfalt a mimo silnice místy o kterých nemám tušení, že tam vede nějaká stezka a přívoz přes řeku byl nádhernou tečkou.
Co je na tom špatného či dovného?
4. i pokud bych to ježdění po městě, o kterém jsi psal vztáhla jen a pouze na cyklojízdu, tak pro mne bylo těch pár pražských cyklojízd, které jsem absolvoval, příjemným zážitkem proto, že jsem se projel s ostatními bez pocitu ohrožení a neustálé potřeby kontroly situce okolo mne cestami, kde bych si to jindy kdy bychom byli v menším počtu a bez doprovodu policie dovolit nemohl, protože to bych byl mrtvý.
5.Moc rád se zúčastňuju jedné každý rok jedné pražscké cykloakce. jmenuje se to "Cyklozvonění". Je několik startů z několika městských částí a konec je pokaždé někde jinde neb to pořádá pokaždé jiná městská část a konec se zábavou pro děti i dospělé je tedy na jejím území. Jede se pokaždé po cyklostezkách a parcích a vůbec krásných místech, která z části znám a zčásti nikoli a mě se prost ělíbí jednou za čas vidět tu Prahu i klidnou a z jiného pohledu a perspektivy.
6. mám rád společné jízdy městem na lehokolových srazech. Nejsem stádní typ, spíš hodně naopak, ale mezi leháči je to vždycky v podstatě happening bez jakýhkoli konfliktů a je to velmi příjemné. Mnoho lidí se na nás usmívá, mnoho mává, dost se jich přijde podívat a třeba zeptat nebo se svézt, když zastavíme. Příjde mi to fajn, zábavné a milé.
Ano, nepředstírám, že jezdím raději lesem a raději sám, ale ne pořád a nevidím důvod proč se neprojet i ve městě, proč ho nepoznat i z jiné perspektivy a proč nejet s kamarády.
Obecně to beru a asi to tak někdo má, ale moc lidí asi ne, alespoň u nás jsem si nevšim, že by se tady nějak lidi projížděli po městě. Možná, že v Praze nebo i té Ostravě to bude nějak jinak a bude tam víc lidí co mají rádi projížďky po městě.
Hele a co třeba z jiného soudku, taková ta streetová kultura mladých co jezdí na kolech typu "festka" ty přímo vznikly ve městě a pro město jsou určené, to jsou taky lidi né?
Ale jo, klidně, tu a tam někoho podobnýho potkám, ale ti spíš než jezdí tak jen popojedou 20 metrů a pak dlouze diskutují s někým nebo se rozhlíží jestli budí dostatečnou pozornost :-)
Podobných je jen pár a jsou tak vzácní jako vidět pankáče s krásným kakadu účesem :-)
No vždyť já tam přece nechci! Proč bych tam MUSEL? Než se motat mezi auty (a Ostravě k tomu) a poslouchat nějaké "moudré řeči cyklokordinátorů" (takže kecy o ničem), tak to se 1000 x raději pojedu "zrakvit" do Beskyd, prostě VEN z města, do přírody, pryč od aut a hlavně pak od všech těch, kteří to s námi cyklisty myslí dobře (a ještě navíc tu pakáž živím ze svých daní)... ;-)
Tak co tady plantáš o besedě PO jídě jako důvodu neúčasti na jízdě? Stačilo napsat rovnou na začátku nejedu, nechci, celou cyklojídu jako takovou odmítám! Nebo nepsat vůbec nic... Žádné kecy nejakych kokoridiátoru nikdo poslouchat nemusí to není podmínkou jízdy, jsou to dvě různé činnosti, ani já je poslouchat nebudu. :-D
nerozumím tomu, proč je špatný eprojet Ostravou, jak tu několikrát zaznělo.
Já se třeba párkrát naprosto cíleně jel od nás, kde mám do lesa tak asi 200 metrů od vrátek projet do Prahy. A moc rád. A upřímně řečeno si nepamatuju ani setinu svých cest někde po lese, ale velmi dobře si pamatuju, ty v Praze, když mě Václav protahoval po cestch , o kterých jsem do té doby neměl vůbec tušení, když jsem jeli přívozem atd. atd. Bylo to moc hezký a rád a poměrně často na to vzpomínám.
V čem je to špatně? Je špatně, že jsem proto, že se chci projet na kole nepoužil auto, kterým bych to kolo dotáhl někam, kde nejsou auta? (přijde mi to jako vyrazit ze smetiště odhodit svý odpadky někam, kde žádný nejsou, prostě pitomost a protimluv)
Je špatně, že jsem s ejel projet s někým s kým si rád pokecám a celou cestu jsme mleli hubou?
Je špatně, že jsem se projel po městě?
Fakt nevím a nerozumím, jen se ptám...
No já projížděl Ostravou dvakrát (?) a taky si to moc dobře pamatuji... Zastavil jsem na červené a skupinka tmavších začala halekat heej, máš moc hezké kolo! Další červené jsem už raději projížděl... Takže se budu 1000 x raději projíždě po červených... ;-)
Navíc, pokud je luft, že ti doslova křupe mezi zubama, tak si myslím, že jízda na kole moc zdraví neprospívá...
A to jako že cikáni jinde nejsou? Nemá cenu rešit jízdu na kole v závislosti na nepřizpůsobivých ve městě, zaprve to spolu absolutně nesouvisí a zadruhé by jsme se mohli dostat v diskuzi nekam kam nechceme a jeste by nas hodne lidí za politickou nekorektnost pěkně pokárala!
Například v Beskydech jsem žádnou halekající skupinku tmavších nikdy nepotkal, a to jsem na červené i stál... ;-)
Proč bych měl jezdit někde, kde je bordel, silný provoz (auta, tramvaje), smog a špatný vzduch vůbec, riziko přepadnutí, nic zajímavého k vidění (není se prakticky čím "kochat"), nemůžu se "kdykoliv" a kdekoliv zastavit, když můžu jet někam, kde nic z toho není? A jako bonus si vyvětrám hlavu, protože jedinou červenou, kterou nesmím přehlédnout, je ta na stromě ve formě turistické značky (samozřejmě, že i jiné barvy, případně i bez barev a značek)...
Jo a na nějakou politickou nekorektnost seru. Zkušenosti mám takové, jaké mám...
To, že ve městech, a velkých městech, nevidíš nic zajímavého, ještě neznamená, že to tam není. Od té doby, co jezdím po Praze na kole, tak Prahu vnímám úplně jinak.
A co se týká tmavších spoluobčanů, tak mezi němi těch špatných, je menšina. Těch normálních je dost. Jen je dost blbů, kteří generalizují: Jeden cikán krade. -> Všichni cikáni kradou. Jenže tak tomu opravdu není. Viděl jsem dost cikánů, kteří se byli jako bílá většina, někteří se chovali i daleko líp.
To nikdo nepopírá, problém je, že i jen promluvit o těch problémových znamená nahrát na smeč argumentu typu rasista což se ti u stejné hlášky o chováním stejných "bílých šmejdech" prostě nemůže stát.
Doporučuji zcela čerstvé :
http://www.reflex.cz/clanek/nazory/49917/jiri-x...
No ono až budeš 30 let v pracovním procesu tak budeš město taky vnímat jinak, než když se po ní pár let budeš prohánět na kole.
Obecně vzato jsem v Praze začal jezdi na kole ve smyslu přepravy někdy kolem roku 1986 ale Prahu jsem začal vnímat jinak až když jsem po roce 1989 měl šanci podívat se do světa.
Do té doby, mě přišla normální, obyčejná, každodení a hlavně v centru i mimo centrum plná pochozích lešení a neuvěřitelné špíny, což mě opět přišlo úplně normální... inu socialismus.
Dneska když se někoho zeptáš co je to od poslední pracovní soboty, kam nahnali studenty, nemytá ulice nebo pochozí lešení tak nikdo neví o co jde... podívej se na film Jak utopit doktora Mráčka a když se podíváš jak vypadalo centrum tenkrát a jak dnes, tak pochopíš, že jsi skutečně ještě Prahu nevnímal jinak :)
V tom je právě ten paradox. Přesně jako moje drahá žena, ta centrum Prahy vysloveně miluje.
Osobně na projížďku na kole vyrazím mimo cestu do práce zásadně mimo Prahu :)
Abych se o víkendu vydal směr centrum Prahy, když jsem tam pečený vařený 10 hodin každý den ??
Když jsem tak zapřemýšlel, kdy jsem naposled jel do Prahy ve volný den, tak mě vyšlo, že jsem zajel na kole na synův turnaj v teikwondu do Edenu, loni jsem takhle za ním jel do Mělníka.
V obou případech tam ale syn byl autem se spolubojovníky :)
Předloni jsem si najížděl nějaké trasy o víkendu do nové práce, tak to je další cesta a kdysi jsem jel o víkendu do ZOO ale to byla opravdu vyjímka.
Jo, ot je logické, že když někde jezdíš často, jedeš když máš možnost jinam. Já jezdil z práce lesem a a tak jsem si o víkendu dojel na projížďku od Prahy. Většinu času jsme jeli mimo auta, po cestách, která neznám ani z auta, ani z pěších cest ani z MHD. Václav mi ukazoval Prahu tak, jak jí neznám a mě se to líbilo. Klid, více méně ticho, pohoda a spousta pro mne zajímavého.
mě jen zajímalo proč tolik bouří a nepochopení toho, že někdo chce jezdit ve městě.
Proč ne?
Když druhý nechce, tak také proč ne?
To že někdo nejí špenátový protlak, přece neznamená, že se bude okázale a nahlas divit před každým, komu chutná slovy "jak to můžeš jíst, já bych to nežral a radši si dal xxxx" (dosaď cokoli chceš)
Chápal bych nevoli a odpor, kdyby mu byl násilně nucen ten špenátový protlak. To ale nikdo nedělá. jen tu zveřejnili, že oni si ten protlak dají. Fajn, tak a´t si dají, ne?
Špatné je hromadně porušovat pravidla a blokovat ostravskou dopravu.
Cyklistika je taky doprava. Krom toho, ve skutečnosti k žádnému porušení pravidel silničního provozu nedojde, protože §4, odstavec a!
Cyklisté jsou co, když né doprava? Odpad?
TO se mne ptáš proč? Já jsem někdy někde napsal, že cyklisté doprava nejsou?
Přesně naopak, už několikrát jsem výslovně napsal, že jízdní kolo je za příznivého počasí, dostatečné kondice jezdce, malého a skladného nákladu, krátké vzdálenosti, dostatku času a nízkých nároků na vzhled a zápach jezdce v cíli cesty (nebo možnosti osobní hygieny a výmněny oblečení), a při možnosti vhodného zabezpečení s ohledem na potřebný čas odstavení a kriminalitu v dané oblasti k dopravě občas použitelné.
Tak mi prosím nepodsouvej, co jsem nenapsal. Takovéto řečnické fauly u mne většinou neprocházejí.
V tom případě jak může dle tvého tvrzení být doprava blokována dopravou, celkem nesmysl nemyslíš?
Je cyklojízda doprava?
ne, dieslová lokomotiva...
Já se ptám vážně, musíme si vyjasnit terminologii. Zkus prosím odpovědět "ano" nebo "ne".
Samozřejmě že ano, ti lidé se dopravují na dopravní prostředku po dopravních komunikacích z místa A do místa B, proč to tak dělají je čistě jejich věc, do toho ti doufam nic není žejo?
Takže pro potřeby diskuse v tomto vláknu můžeme organizaci skrumáže pomalu se posouvající přes celou šířku ulice, po chodnících a přechodech pro chodce, projíždějící křižovatky na červenou, přičemž předem vybraní nejdrzejší jedinci si stoupají před auta, která mají přednost v jízdě, a brání jim v průjezdu, to celé s účelem zdržet a nasrat co nejvíc lidí, považovat za "dopravu".
Když jsme si to vyjasnili, tak mohu odpovědět na tvou otázku z dnešních 10:42: Ano, "doprava" může blokovat dopravu.
Ta dopravní akce je řádně nahlášená (z prostých důvodů přiliš mnoha lidí se stejným cílem cesty) na radnici a ta ji naprosto schvaluje, naše ostravská dokonce podporuje, nikdo po chodnících a přechodech nejezdí, nikdo si nikam nestoupá, neblokuje a fyzicky nenapadá! Navíc nám asistuje policie, kvůli bezpečnosti a řízení dopravy (viz. třeba nařízení policie že se na červenou v tomto případě nestojí a projíždí se plynule) co máte za problémy vy Praze to je mi celkem fuk ale negeneralizuj!
tak praha a ostrava maj cyklojizdu ve stejny den
Nevim proc se.urazite.misto aby jste stali. Pri sobe a snazili jste se ze chcete aby se ta situlace zlepsila aby pochopily propojeni cyklostezek.a bylo vsem lip jeden clovek stim nic neudela musime bojovat za vsechny spolecne hezky vecer vlada galas.galasovy cyklojizdy a drzte prosim pri sobe dekuji
Vláďo,
jsou dva druhy cyklistů. Jedni, co chtějí používat kolo pro svoje cesty a dělají pro to, co mohou. Pak jsou druzí, kteří to nechtějí, ani nechtějí, aby tak mohli jiní, berou kolo jen jako jakousi kratochvíli a ani nechtějí, aby to někdy bylo jinak.
Máš pravdu, jeden člověk toho udělá málo, když se činy jednotlivých lidí spojí ve stejném směru, tak mohou lidé udělat hodně.
...a všichni dohromady udělají moc!
Tak uznávám, že taková projížďka v zimě (kdy je ten správně "chrumkavý" luft) navečer všedního pracovního dne centrem Ostravy (např. z Hlaváku na Stodolní) je rozhodně větší adrenalín, než jet beskydsko - javornickou hřebenovku... ;-))
že by existovali i cyklisté, kteří na kole prostě jen jezdí a je jim fuk jakékoli dělení a i politika, kterou někteří s kolem spojují tě nenapadlo?
Tím nijak nechci dehonestovat ty, kteří s kolem politiku spojují a snaží se o nějaké zlepšení situace i pro ostatní a přestože to já osobně vnímám více než positivně, tak to zkrátka neznamená ani to, že to tak musí vnímat všichni ani to, že je nutné dělit cyklisty na ty "co jsou s námi" a na ty, "co jsou proti nám"
Jsou cyklisté, kteří kolo používají, jako sportovní nářadí, jako dopravní prostředek, nebo jako oboje. Dodržují vcelku rozumná poravidla, dojedou kam chcou nabo potřebují a snaží se nikomu nepřekážet.
Pak jsou ti druzí. Cítí nutkavou potřebu exhibovat, okázale vnucovat někomu své hodnoty a potřeby, vysvětlovat ostatním, že svařené trubky mezi nohama znamená nějakou morální nadřazenost (ano, narážím třeba i na tu tvou slavnou "povídku") a dělat z obyčejného ježdění na kole politikum.
Jezdím na kole na závody i do práce. Dodržuji pravidla silničního provozu a když můžu a je to bezpečné, ostatním uhnu.
Vím o Tobě že si myslíš, že stojíš na opačné straně než já. Jsi tedy exhibicionista, který ostatním vnucuje pseudoliberální názory a děláš z běžné občanské aktivity politikum?
V době, kdy podle nějakých rozumných pravidel jedeš do práce nebo závodíš, nestojíme na opačných stranách.
Na opačnou stranu se postavíš v okamžiku, kdy někomu bráníš někam dojet, a když se pokusí průjezd uvolnit, neváháš jej i fyzicky napadnout.
...Dodržuji pravidla silničního provozu...
Sorry, Hraboshi, ale podle toho, co jsi tady mnohokrát psal bych řekla, že tohle není zcela přesně napsané. Dokonce bych si dovolila říct, že kecáš, protože podle toho, co jsi tu mnohokrát napsal, tak si dodržuješ pravidla jak uznáš za vhodné.
Rad bych jel ale v ten sami den je v praze
Je čas, abys udělal GéCéčko v Ostravě!
ty mas zase napady