Je zajímavé, kolik typů stojanů se dá vyrobit, osadit a vykazovat jako pokrok.
Nejrozšířenější jsou stojany, kam se bicykl „upevní“ kolem (častěji předním).
Protože to je snadný způsob, jak poškodit výplet nebo i přehazovačku.
Praha – Radotín
Kodaň
Protože se zvýší prodejnost brzdových kotoučů.
Před prodejnami Plus a Norma
Protože je zdravé se protahovat pod záminkou používání zámku – někdy ani není moc jasné, jak a k čemu se dá kolo zamknout…
Pardubice
Pardubice
Praha – Letňany OC
Protože to vypadá historicky.
Kutná Hora
Protože to nikdo neodnese (když se kolo podaří zamknout).
Praha – Letňany
Protože je dobré odřít lak na vidlici a nevyužít kapacitu…
Praha 6
Stojan může být levnější, když se ušetří na materiálu. Bytelnost není podstatná?
Pardubice
Pardubice
Dobře míněný nápad pro zamykání „fabkou“ se příliš
nerozšířil…
Alespoň kolo netrpí.
Pardubice
Řídítková pacička asi moc nevydrží… A jak a k čemu se kolo zamkne?
Kodaň
A tady je vidět, jak by se měl stojan správně použít!
Pardubice
To už například v Berlíně vědí. Bicykl se dá zamknut pohodlně nejen za rám. A je opřený stabilně.
Berlín
Berlín
I v Praze takový stojan existuje (Danube house, Rohanský ostrov).
Když se nebudou otloukat pedály o „zadní“ nohu, tak to bude lepší.
Berlín
První pražský prototyp je až moc robustní a o něco vyšší – pracovní přezdívka je ROPOVOD, což se dá vyložit třeba jako Robustní, Pražsky Odolný, Všestranně Opěrný a Důvěryhodný (výrobce vybavuje fotbalové stadiony a měl jen fotografii). Další vzorek bude decentnější a upevněný zabetonováním do země.
P.S. Až bude jednou mnoho a mnoho kol, dojde i na patrové stojany :o)
Kodaň