reklama

Dětská odrážedla First Bike

Odrážedla od společnosti First Bike zaujmou na první pohled svým zajímavým designem. Do testu jsme zařadili dva modely, které se lišily barvou a osazením.

Dětské odrážedlo First Bike Street Green
Dětské odrážedlo First Bike Street Green
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Celoplastové stroje s futuristickým vzhledem nabízejí především nízkou váhu, kterou ocení maminky a také množství barevných doplňků, které zase přivítají děti. Dva výrobky zařazené do testu se lišily nejenom doplňky jako košík či zvonek, ale především brzdou a adaptérem výšky pro malé děti.

Už podle prvních reakcí bylo zřejmé, že odrážedla First Bike si najdou své vyhraněné příznivce, ale i odpůrce. Pro některé maminky to byla doslova „láska na první pohled“, jiní rodiče se trochu obávali nízké trvanlivosti, kterou působil sklolaminátový rám. Přes počáteční obavy byl tento model pro řadu rodičů prvním, po kterém sáhli. Pozornost dětí zase okamžitě přitáhl plastový košík na řídítkách nebo zvoneček ve tvaru Klauna.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

V každém případě má First Bike několik předností. Tou hlavní je jeho nízká váha – v testu patřil k těm lehčím se svými 3,6 kg (varianta bez brzd), model s brzdami a košíkem vážil jen o 300 g více. Snadné přenášení ještě podpoří tvar rámu, díky kterému se odrážedlo velmi snadno uchopí.

Výška sedátka u standardního modelu (od 35 cm) odpovídá zhruba dvouletým dětem. First Bike Cross (šedé barvy) měl, jak už bylo řečeno, navíc adaptér, který se upevňuje do středu zadního kola. Ten dává možnost snížit odrážedlo o další 4 cm, takže ho mohou osedlat děti ještě mladší než 2 roky.

Nízkému věku dětí odpovídají i bezpečnostní prvky. Jejím základem je absence jakýchkoli ostrých hran, kterou mimo jiné vyžaduje zákon. Kromě toho mají odrážedla First Bike omezený rozsah otáčení řídítek. To sice omezuje špuntům možnost neomezeně s odrážedlem manévrovat, hlavně pro menší děti ale zarážka řídítek funguje jako ochrana. Zájem o bezpečnost dětí ukazují i drobnosti, jako jsou reflexní nálepky na rámu.

Výška sedátka se nastavuje s pomocí velkého plastového šroubu, k úpravě výšky přitom nejsou potřeba žádné nástroje. Prakticky všechny maminky to vnímaly jako výhodu. Sedátko odrážedla je plynule posuvné, nastavitelné na požadovanou výšku.

Ráfky, které jsou stejně jako celý rám vylisovány ze sklolaminátu, nesou nafukovací pláště s hrubším vzorkem. I když na první pohled působí odrážedlo subtilně, podle výrobce snese zatížení 25 kg, což odpovídá dětem zhruba ve věku sedmi let.

Brzdy jsme měli možnost vyzkoušet pouze u jednoho ze dvou odrážedel. Během testovacích jízd fungovaly na jedničku, brzdová páka byla zároveň vyladěná na dětské ruce. Brzda tedy byla snadno ovladatelná, takže brzdění dobře zvládly i menší děti ve věku 2,5 roku.

Barevné doplňky byly pro řadu dětí rozhodujícím prvkem, který je pro First Bike nadchnul. Plastový košík na předních řídítkách a veselý zvonek s obrázkem klauna jsou detaily, které mohou někdy přesvědčit třeba při výběru odrážedla.

Celkové hodnocení

Odrážedla First Bike patří k nejlehčím, zároveň ale také nejdražším odrážedlům v našem testu. Základní model bez doplňků lze pořídit za 2 490 Kč bez brzdy, při montáži brzd zaplatíte o 500 Kč více.

Odlišnost odrážedel First Bike:

  • Nízká váha,
  • inovativní design,
  • díky adaptéru je možné posunout sedátko na bezkonkurenčních 31 cm,
  • roztomilé doplňky.

Název: First Bike Cross (šedý)
Cena: 2 859 Kč = 2 490 Kč (odrážedlo bez brzd) + 179 Kč zvonek + 190 Kč výškový adaptér
Doporučený věk: 2+ (2–5)
Rám: sklolaminátový polyamid
Kola: 12" nafukovací
Hmotnost: 3,6 kg
Nosnost: 25 kg
Výška sedátka: s adaptérem 31–41 cm
Vybavení: zvonek „Klaun“, výškový adaptér, varianta bez brzdy
Prodejce: First Bike

Název: First Bike Street Green (zelený)
Cena: 3 459 Kč = 2 990 Kč (odrážedlo s brzdami) + 179 Kč zvonek + 290 Kč košík
Doporučený věk: 2+ (2–5)
Rám: sklolaminátový polyamid
Kola: 12" nafukovací
Hmotnost: 3,9 kg
Nosnost: 25 kg
Výška sedátka: 35–41 cm
Vybavení: košík, zvonek „Klaun“, výškový adaptér, zadní bubnová brzda
Prodejce: First Bike

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo First Bike Street Green Dětské odrážedlo First Bike Cross (šedý) Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Cross Dětské odrážedlo First Bike Street Model Street s praktickým košíkem upevněným vpředu na řídítkách Kromě košíku najdete na řídítkách také barevná zvonek s klaunem a brzdovou páčku. U odrážedel First Bike lze nastavit výšku sedla bez pomoci dalšího nářadí. Adaptér umožňuje snížit výšku sedla na 31 cm. Zadní bubnová brzda
redakce NaKole.cz, 24.11.2009
Blogy

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

 ()
Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná velká divočina, ale holt pokaždé to podle mě být nemůže, jednou se taky musím přizpůsobit přáním ostatních a toto bylo přání mého muže Luďka. S dětmi (Šárka 14 a Víťa 16 let) jsme se dohodli,…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s názvem „Smutná cesta do Prahy#mce_temp_url#", ve kterém popisuji tragickou výpravu z brdského kopce Praha, do hlavního města. V tomhle blogu jsem se také zmínil o tom, že tu cestu prostě jednou…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

 ()
Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem už jednou utrousila poznámku, že z toho nic nemám, no a nemám potřebu prezentace. Ráda ovšem čtu cestovatelské příspěvky vás ostatních. Tak něco na oplátku. Už někdy v létě jsem venku při…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

 ()
Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50 km denně, pokračovali jsme v cestě na střední Slovensko. Oskarovy schopnosti se každým dnem zlepšovaly. Tažné lano zůstalo hezky odpočívat a Oskar se stal pro nás plnohodnotným cyklistickým…
Kristina | 03.10.2024

Centrální stezkou od západu na východ_3

 ()
Úterý 23. červenceKdyž pominu stále trvající vedra, začal dnešek příjemně. Ráno jsme měly poměrně brzy sbaleno, stihly jsme i promazat kola (a vyloudit u paní ubytovatelky nový hadr na jejich utření) a vyjet chvilku před devátou. Asi 5 km se mírně stoupavá cesta zdála příjemná, ale za přístřeškem…
Aar | 02.10.2024

O čem se mluví:

Ostatní – cyklo Jaké to bylo? - 153 před 3 minutami
NEcyklo Jaké to bylo ??? dnes v 10:33
Ukrajina 49 dnes v 08:32
Technické rady Využití 3D tisku - 2 včera v 22:23
NEcyklo Co vás zaujalo 283. včera v 22:20
PF 25 včera v 20:00
Cestování na kole Pobaltí na kole včera v 16:04
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

486 cyklistů (8 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024