Na novém kole jsem měnil hydraulické brzdy za lepší. Dostal jsem je sice naplněné, ale zvášť třmen a zvlášť páku s hadičkou. Hadičku jsem navíc zkracoval a tak jsem odvzdušňoval. Přitom se mi sesmekla hadička a poflusala mi třmen olejem. Sice jsem to rychle otřel a následně vše odmastil, ale úplně jsem tomu nevěřil. Lehce jsem to projel a ono to nebrzdilo, protože nové destičky.
Dnes jsem sáhl na kotouč a zdál se mi trochu mastný. Rozhodil jsem to a znovu celé odmastil. Destičky se nezdály zamaštěné. Tak jsem to jel zajet. Třikrát jsem objel blok na nejlehčí převod se zataženýma brzdama. Občas jsem to povolil, aby si to sedlo. Skončil jsem úplně propocený, ale brzdy brzdí! Sláva, jen to potřebovalo zajet. Zítra na tom pojedu do práce. :)
Na to je nejlepší si vyjet na nějaký prudší delší kopec a pak několikrát hodně prudce brzdit. Je to dobrý u každých nových, néjenom zmaštěných :-)
Jo, ale já čekal že přijede syn s rodinou na návštěvu a tak jsem si kopec vyráběl sám kolem bloku.
Mám radost, že jsem to nezamastil.
Pokud jsi to projel a pak našel mastný kotouč, je dost pravděpodobné, že ty desky zamaštěný máš.
Různýma odmašťovacíma postupama se to dá poléčit dost na to aby to bylo "dobrý". Pokud jezdíš piánko a ne žádnou kudlu, asi to stačit bude.
Nicméně ze zkušenosti bych řekl, že jednou zamaštěný desky (zejména pokud je pobryndáš olejem a ne jen poťapeš rukama) jsou beznadějně znehodnocený už nafurt. Můžeš mít pocit, žes je zachránil, ale pokud je vyměníš za nový (suchý), stejně poznáš rozdíl.
Právě, že už s tím zkušenost už mám. Olejovaly se mi destičky průnikem skrz těsnění prasátka. Proto jsem byl na vahách. Té destičky jsem se jen dotknul prstem od oleje, jen na kousek a hned jsem to umyl. Teď to brzdí dobře, tak uvidím, jestli to ještě vyleze.
Další stupeň je vypálit ty destičky na plotýnce plynového vařiče, nebo je prostě vyměnit.
Teď jsem to uzavřel jako pomalejší úspěšné zajetí. Ve středu, možná už zítra vyjedu.
Tohle je treking a zadní brzda. Tady by neměl bý tak velký nárok. Uvidím. Vyměnit destičky je celkem jednoduchý úkon.
Kdybyste někdo chtěl brzdy Tektro, sundané z Meridy, tak mohu poslat. Na Aukru je nikdo nechtěl.
To se nedivím :-))
Už nějakou dobu hledám vhodný stojan na kolo, který bych použil při čištění kol.
Aktuálně musím čistit/umývat kola venku před domem u kanálu. Trekové kolo je ještě dobré, tak mohu využít stojánek kola. Ale u silniček je to horší.
Zpravidla si je musím opřít o popelnici, nebo si je jednou rukou držet. To je ale velmi nepraktické. Jistě, mohu využít montážní stojan, ale to se mi moc nechce.
Ideální by byl nějaký jednoduchý stojan vhodný jak pro trekové, tak pro silniční kolo. Prošel jsem nabídky prodejců, ale nic jsem nenašel.
Máte to někdo vyřešené? Může to být i samodomo stojan, nejsem úplně ničemný na ruce a mám možnosti svařování.
Bylo by i fajn, kdyby šlo u kola ve stojanu šlapat a řadit (čištění převodů)
Něco takového?
https://www.kupkolo.cz/super-b-tb-1915-1-stojan...
Dělají se na pevnou osu nebo rychloupínák.
Nebo ještě toto:
https://www.kupkolo.cz/super-b-tb-1633-stojan...
To spíš něco jako tohle
https://www.kupkolo.cz/stojan-na-kolo-force-fe...
nebo tohle pokud má dutou osu
https://www.kupkolo.cz/super-b-tb-1635-stojan...
Na tyhle jsem koukal. Ale mě by se líbilo, kdyby šlo při čištění kola šlapat a řadit - kvůli čištění řetězu a pastorků.
Dutou osu mají všechna 4 naše kola. Ale u silniček není do pravé kliky zvenku přístup.
Dneska jsem vyřešil stojan na mytí kol. Díky tipu od Jardy jsem sehnal v Decathlonu tenhle stojan - viz foto.
Na jedno nastavení háků na něj upevním všechna 4 naše kola. Háky jsou pogumované, tak nehrozí odření zadní vidlice. A při nasazení kola je toto celkem stabilní, a to i při šlapání. Pokud někdo řeší stejný problém jako já, pak mohu jen doporučit. Cena 429kč ..
Pokud to potřebuješ jen na mytí, tak asi dobré. Pro servis nejspíš nedostatečné. Pro seřízení přehazovačky a zadní brzdy používám stojánek chycený za šrouby zadní osy. Dříve s tím vystavovali kola v obchodě. Je dostatečně stabilní a kolo nepadá. Pro servis přední vidlice používám klasický dílenský stojan za 1000Kč z Bauhausu. Jen má hodně široké nohy a hůř se mi vejde do chodby, kde to opravuji. No a také jeho instalace je složitější, než jen drátového stojánku pod zadní kolo.
Ano, jen na mytí. Pro seřizování kola mám montážní stojan.
Já mám s tím velkým montážním stojanem mám problém, protočit šlapky. Může to být tím stísněným prostorem v chodbě. Ty s tím problém nemáš?
Koupil jsem pláště Schwalbe Marathon Efficiency, 40-622, tak bych se rád zeptal zda někdo nevíte, co od nich můžu čekat, jedná se o nový model, prý je to něco jako nástupce rychlé řady Supreme, ta ale měla mnohem víc silniční vzorek.
Mám problém s křupáním trojpřevodníků na všech mých 3 kolech. S mým poškozeným kolenem šlapu nerovnoměrně pravou a levou nohou. Ani si to neuvědomuji, ale je to tak. Po nějaké krátké době mi spolehlivě začne křupat v převodnících. Pomáhá to rozebrat, vyčistit, namazat vazelínou a smontovat. Jen to není na věčnost a zase se to vrátí. Dnes mi začalo cvakat na mém nově poskládaném trekingu. Ne není nový, jen málo jetý a z druhé ruky. Talíře ani střed jsem nerozebíral, bylo to OK. Nevíte někdo co s tím?
Zkusils místo vazelíny dát na šrouby takový ten modrý sajrajt, aby se nepovolovaly?
Ony nepovolují. To je vždy první, co zkouším, to víc utáhnout. Ten modrý sajrajt na závity mám a rád používám. Nepotřebuji pružinové podložky pod matky a šrouby se mi nepovolují. Ale tyhle jsou dotažené na krev bez tmelu a nepovolují.
Kdyby ti to dělalo na jednom, tak bych řek, že si měnil řetěz a tak chvíli převodníky můžou křupat něž si to zase sedne. Ale když ti to dělá na všech kolech, tak sis asi sám odpověděl. Rozebrat a vyčistit, víc s tím asi moc neuděláš.
Seš si jistý, že to jsou převodníky a ne třeba kliky a pedály? Pedály také rády křupou.
Když rozeberu převodníky, tak mám na rok pokoj.
Mně už křupal řetěz, šlapky, středové složení i pastorky, ale převodníky nikdy. A tobě křupou hned tři. To je tak statisticky nepravděpodobné, že v tom větřím nějaku systematickou chybu. Buď ti křupe koleno, bota, tkanička nebo obecně něco na tobě a ne v kole. Nebo na všech třech kolech používáš nějakou přesně stejnou, ale nepasující kombinaci os a klik (není čtyřhran jako čtyřhran). Zkoušel jsi na to kolo posadit někoho jiného nebo se sám posadit na jiné kolo?
Na druhou stranu jestli rozebírání a mazání pomáhá, tak se nejspíš pletu.
Už jsem zažil i to. Jel jsem po Brdech po mechové cestičce v klidu a tichu. Přesto něco ohavně křupalo a bylo to moje koleno. Tehdy jsem byl hodně znechucený. Nyní to ovšem křupe na Strakonické v 17 hodin. To není moje koleno, tak hrozné to ještě není.
Ještě mám dotaz. Veškerá valivá ložiska na kole (i na autě mimo vodní pumpy) jsem vždy mazal plastickou vazelínou Mogul LV 2 3. Teď mi moje půlkilová piksla po letech dochází. Mám si koupit zase totéž, nebo něco jiného? Cykloshopy jsou plné nejrůznějších drahých mazadel a všechny se tváří jako ty pravé a samospasitelné. Ale stejně se to nejspíš musí tak jednou za dva roky přemazat. Tak co s tím?
Můžeš zkusit grafitku, mogul to tuším vede jako Mogul Molyka. Grafit sám o sobě klouže taky, tak by to mohlo mazat líp (déle vydržet neskřípat).
Ložisko je ložisko, jeho požadavky na mazání se budou lišit prostředím či zatížením, ale zejmena to druhé nebude na kole patřit k extrémům. Ultramaziva možná ocení vrcholoví závodníci které příliš husté mazivo "brzdí", ale vzhledem k tvým předpokládaným výkonům by to byly vyhozené prachy.
Ona mně ta ložiska neskřípají a po těch 2 letech tam jen vyměním valzelínu za novou bez obrusů z ložisek. Ložiska v nábách jsou nyní už docela dobře zakrytovaná, takže prach už do nich moc neleze. Do brodů se moc necpu a na silničním kole už vůbec. Ta tuha má blbou vlastnost, že jak je černá, tak z jejího vzhledu nelze poznat, v jakém je stavu.
A ta volba je na úrovni můžeš zkusit? Jak to mám poznat a kolik těch zkoušek tak uděám, když mi jedno balení vydrží několik let. Ta půlkilovka hodně přes 10 let.
Ano, můžeš zkusit.
Jestli ti například nebude vadit že je to černý a nepoznáš, v jakém je to stavu.
Pokud máš pochybnosti, klidně to dál maž LV 2-3, těm ložiskům to určitě neublíží. Znám pár maziv které bys asi i ty seznal jako vyloženě nevhodná, ale v rámci použití selského rozumu je myslim tvá aplikace natolik základní, že prakticky nemůžeš šlápnout vedle.
Ostatně, při ceně onoho půlkilového balení a tvé spotřebě vůbec nechápu, co řešíš.
A jen tak mimochodem, "tuha" není "grafit" - rozhodně nedoporučuju experimentovat s domácí výrobou na téma "nastrouhám do LV 2-3 tužku a uvidím co to udělá".
Grafitku bych nedaval. Ta se doporučuje na místa, kde je možnost přimazávat. Po čase vyschne a přestože grafit má tendenci stále mazat, tak ložisko tuhne. Osobně bych se se přiklonil k Brahmově LV 2-3
Molyka, nejen od Mogulu, neobsahuje grafit, ale molybdendisulfid (proto Mol..), který má podobné vlastnosti jako grafit, ale s menším nebezpečím shlukování destičkové struktury. Ale i tak je to pevná látka, podobně jako teflon, a do valivých ložisek je vhodný jen omezeně (pokud nemají větší vůli). Zůstal bych u lithiové vazelíny, navíc je voděodolná.
Vyčistit a namáznout ano, ale hodně s citem a jen minimálně mazat. Přemazání dost škodí. Hlavně nemazat jako se kdysi mazala vodní pumpa :-))
Před pár lety jsem přešel na tohle mazivo.
grafitová vazelína je taky fajn, jenže jsem z ní vždy hrozně zprasenej..
Loni jsem asi 3 tis. km mazal řepkovým olejem, co sebou tahám na smažení. Vydrží déle.
Škoda, že mě to nenapadlo dřív.
prosím, řekni že je to vtip....
Proč? Když jedeš po gravelu na Du Midi, kolo zasviněné od bílého prachu, vrže to, skřípe, lupá a praská.... musíš ten písek v převodech a ložiskách furt promazávat. A tak čím asi? Vozit tamtu pikslu co ukazuje?
Už jedu jenom řepkový olej, má dvojí využití, v čase víc tuhne a stává se odolnější, hodně vydrží.
právě to vysychání... časem je z toho takové šílené "žužu" kdysi jsem dostal na servis kolo mazané něčím takovým....
Ano, to je pravda... takové husté žužu, ale pořád maže!
Běžné mazání na kola, teď myslím to kapalné, spláchne první déšť.
Je to řešení do afrických podmínek, když bych jezdil kolem komína, taky bych měl kolo jak voňavku.
já mám asi na mysli "další fázi" kde se kuličky nasucho valí po miskách a veškeré mazivo se ve formě želé poflakuje vytlačené kamsi na okraj ložiskového prostoru. Byly místa kde to zaschlo jako fermež... dostávat to z komponentů bylo...
Popis i přirovnání odpovídají povaze řepkového a dalších rostlinných olejů. Jde o oleje vysychavé (zavádějící název, protože nevysychají, ale síťují, což je tuhnutí způsobené vázáním kyslíku na nenasycené mastné kyseliny). Takže nakonec řetěz zalepí a do té doby zvyšují odpor. Jedině ricinový olej je tzv. polovysychavý a má výborné lubrikační vlastnosti (viz plochodrážní motocykly na metanol). Fermež je lněný olej s přidanými sikativy, které síťování urychlují.
jen na okraj- za socíku jsme jeli na kolech z Lipna do Aše. Po celovíkendovém dešti jsme mazali řetězy olejem ze sardinek- nic jiné nebylo, i pumpy měly zavřeno...
...i u zavřené pumpy se najdou v odp. koši/kontejneru obaly od motor./převod. olejů- jednou(devadesátá léta) jsme to použili s kamarádem jako nouzovku v Beskydech na řetěz.
Ty jóóó, Mildo, to ti závidím, že můžeš jezdit i při tak vysoký teplotě :-)
Hele, Ai, já byl před nedávnem na jihu Francie, v Provance. A tam bylo takový vedro, že některým cyklistům vytékalo LVčko s ložisek, jako by to byla voda. Ale já byl vysmátej, moje mazadlo stále drželo :-)
dovilím si doporučit zůstat u LV2-3.
Poté co mi skončily zásoby AK2, používám stejné LV jako Ty. Na kolo bez problémů.
mám i jiné - Finish Line "bílou" a Aeroshell... ale používám výše zmíněnou- je nejblíž a pokud měníš 1x ročně je v poho.
Strčil jsem to Jindrovi do ‘Cesty‘ jako reakci a Brahmy problém - sem se to ale asi hodí líp :-)
**************************************
Otázku bezpečného, spolehlivého a nezničitelného umístění/uchycení zadního světla na naložené kolo, kde sedlová trubka nefunguje, se mi před pár lety podařilo k naprosté spokojenosti zdárně vyřešit přichycením objímky blikačky přímo na kapsu zadní brašny - bez zadních brašen na kolo nesedám.
Mám staré hadráky, takže kdekoli cokoli dopřišít není problém. Malý kousek 2cm širokého popruhu, k tomu zezadu přišít kus předem navrtané plastové výztuhy, k tomu pak zepředu několika zápustnými šroubky napevno přichytit objímku blikačky, a celé to pak přišít na vhodné místo zadní brašny. Protože tady na ostrovech se jezdí vlevo tak to mám na pravé kapse, být v Čechách přišiju to nalevo.
Vím že to není univerzální řešení pro každého – někdo jezdí i bez brašen, někdo má vodotěsné plastové vaky které by rozpíchání jehlou poškodilo, pro moje účely ale ideální řešení, mnohem lepší než objímka chycená vzadu k nosiči.
Já mám držák blikačky upevněný na místě tvé odrazky(druhý obr) na nosiči SA a je to OK i když jedu bez brašen...
Taky jsem to tak na starém kole měl a žádný problém, než mi umřelo po karambolu s autem a další kolo jsem pořídil i s nosičem. Ten původní ze starého kola (se speciálním úchytem objímky blikačky) bych musel docela složitě upravovat, aby šel přidělat na nový rám, tak jsem tam nechal nosič originální. A než znovu vyrábět nový úchyt objímky blikačky na nový nosič (vyžadovalo to trochu jiné uchycení), přišlo mi jednodušší dát to přímo na brašny, bez kterých stejně nikdy nevyjíždím.
Príma logický postup, také jsem to tak na Látkových Sportarsenalech měl . Ale na Otrliebe plastových kapsách žádné úchyty nejsou a díry do nich dělat nebudu. Musím si vyytačit s koncem nosiče.
kdysi, u mých prvních ortliebek, jsem si přidélaval originální ortlieb sitovany pytlik a na tu druhou vnější ortlieb malý vak. a byly k tomu ty jejich šrouby. obě rozšíření byly slepá ulička, ale příslušné držaky mi na brašnách zůstaly a nikdy s tím nebyl problém. ostatně i všechny úchyty jsou k tomu "pytli" prišroubované. takže pokud bych to chtěl řešit, koupil bych si jejich šrouby, prodavaji to jako nahradní díl a nejspíš vytiskl přiměřeny držák světla.
Cateye přidávalo k blikačkám i přímo "klipsnu"
cca takovouto
https://www.kolokram.cz/drzak-klip-zadni...
To vypadá jako docela dobrý nápad, jen si nejsem jist, o kolik moc víc (jestli vůbec) je tahle klipsna lepší v tom, aby světlo spolu s tou klipsnou při vytřásání za jízdy po určité době nevyposkákalo z toho kde je uchycené ven. Myslím o kolik je to lepší oproti tomu, když bych takhle zaháknul bliknu samotnou, třeba ta moje Smart má zdá se podobně dlouhou vlastní ‘klipsnu‘ (a docela pevně napruženou) co se strká do objímky. Tak jsem to před přišitím chvíli dělal, že jsem ji zaháknul přímo za kapsu brašny a taky to fungovalo, než mi jednou po delším vyklepávání na kamenech skoro vyskočila.
Tvoje řešení je fajn.
Taky jsem věšel světlo na brašny, ale ořiheftoval jaem tam ten garminí držák a bylo.
Tedy světlo bYlo vlastně ten radar. Vím, zase mě budete peskovat, jako kdysi s těma mobilama, že dotykáč je hovadina, telefon je od telefonování :-)
Psal jsem, že za pár let jej budete mít všichni..
Takhle si myslím to bude i s tím radarem.
Prostě je to velmi užitečná věcička co výrazně zvyšuje vaši bezpečnost a snadno si na to zvyknete.
Jak?
1. včas vás informuje, že za vámi něco jede.
2. stejně podstatné, když se k vám něco blíží, světlo radaru se nepravidelně rozbliká a šoféra za vámi "probudí". Blikačka, co bliká pravidelně je pro řidiče méně nápadná.
Problém těch prvních radarů, pro mě, byla slabá výdrž baterie. Max 6 hodin, asi záleží kudy jedete a jak casto je radar v akci.
Tenhle model:
https://www.pulsmetry.cz/garmin-varia-ertl615-4/
problém totálně vyřešil. Napájí se kabelem s koncovkou USB A, na malou powerbanku jedu několik dní, pwb prostě strčím do brašny. Jel jsem tak týden k absolutní spokojenosti.
V uchycení na nosič bych asi problém neviděl, protože nezvládám 3D tisk, kdyby mi to nepasovalo, pomohl bych si stavebnicí Merkur, ale on ten radar pasuje do běžných nosičů.
Na obrázku radar napájím z centrální baterie systému Cannondale SmartSense, má to svoje další málo podstatné výhody a dost mušek, tohle fakt zatím doporučit tenhle systém nemohu.
Ale ten radar, s přípojkou na USB kupuji ještě na elektrokolo a Soně, ten nemá chybu, funguje, je z daleka ta blikačka vidět a to je důležité, protože je to náš poslední život.
Potřebuji vybrat nové trekové pláště. Staré, s kterými jsem kolo koupil jsou dost sjeté a měkké a při ježdění i jen po Praze chytají defekty. Chtěl bych na tom jet do Chorvatska a nechci neustále lepit duši. Ale také nechci nějaké Maraton+ s 5mm tlustou vrstvou měkkého kaučuku, které mají velký valivý odpor. Dříve jsem tohle řešil pomocí Schwallbe kalkulátoru, ale ten nemohu najít. Schwalbe ho už přestal podporovat? Jak porovnáváte vlastnosti plášťů?
Už několik let mám na zimákovi Schwalbe CX Comp, to je pancéřový plášť, defekty minimálně, letošní zimu ani jeden při denním ježdění. Po asfaltě to i celkem jede, dala jsem s tím kolem onehdá stovku po Vysočině pro srovnání a aby se moje kola nehádala a nezáviděla si. Minulý týden jsem jela 130km s klukem, co je má na horší silnice a na zimu i na karbonové silničce v šířce 28. Dělají je v různých šířkách, já mám 622-35. Příjemný vzorek jak na silnici, tak do lehkého terénu. Nestojí moc a vydrží mi 6-10 tisíc podle využití v terénu, teď už spíš těch 10.
Jinak vlastnosti porovnávat neumím. Určitě lehčí je lepší, ale zase nechci mít defekty, takže radši preferuji odolné pláště. Na Favoritce i na Spešlovi mám Specialized ESPOIR Sport. To je nesmrtelný plášť, na spešlovi mají najeto 15 tisíc, pořád jsou lehce patrné kontrolní důlky na zadním plášti a pořád ještě nevím, jaké jsou tam duše, nikdy jsem neměla defekt :-D Osazeno na silniční endurance (pro dlouhé jízdy) kolo přímo výrobcem. I ty se dělají v různých šířkách a klidně s tím jedu i po šutrech, šotolině a hlíně, ale musí na ně být v terénu sucho, je to hladký plášť pro pevný podklad.
Schwalbe ty indexy odvalování, gripu, odolnosti a životnosti stále uvádí, jen podle toho nelze filtrovat. Je potřeba se tím prostě prohrabat ať už na webu nebo si stáhnout PDF katalog.
A ze zvědavosti nějaký použitelný nástupce zrušeného Marathon Racer EVO se stále neobjevil?
Tedy něco (pro 26" lehokolo) s minimálním valivým odporem, aspoň symbolickým vzorkem a základní ochranou proti defektu?
Na tříkolce mám Continental Ride tour, ale jsou na nižší tlak. Pokud ti stačí max 4 bary tak https://www.cyklodiskont.cz/26-plast...
Katalog je ke stažení zde:
https://www.schwalbe.com/en/catalogue/
Já mám Marathon Mondial DD, ale je to o poznání těžší než Racer Evo. Zase to má vyšší vzorek, tak to snad dýl vydrží. Valivý odpor asi není tak strašný, přezul jsem na "letní" a na kalibračním kopci(TM) jsem hned první jízdu měl 3:42 místo 3:55-4:00.
Zimní mám Maxxis Holy Roller 20x2.2 vpředu a Schwalbe Smart Sam Evo 26x2.1 vzadu, letní Schwalbe Marathon Racer Evo 20x1,5 vpředu a Schwalbe Marathon Mondial DD 26x2 vzadu.
Akorát ten přední Marathon Racer Evo už potřebuje vyměnit, a ve 20" se toho vyrábí čím dál míň (kevlarová patka snad nikde). Zkouším sehnat aspoň Racer bez Evo (podle Schwalbe existuje, ale e-shopy ho nemívají).
po několika pokusech jsem na 20" zakotvil u Kojaků coby letního obutí. Vcelku dostupné a dobře jezdí (pokud nepotřebuješ drápky)
Jak se to chová na mokru?
Překvapivě dobře - moc to nestříká a asfaltu se to drží. Tryker dršrl stopu ještě líp, ale od doby co není na trhu je tohle asi nejlepší co jsem našel.
Mnohem klouzavější jsou Marathon+, ale to je spíš směsí gumy než čímkoliv jiným.
Rychlostí u kterých by hrozil aquaplaning a silniční vzorek tedy dával smysl běžný cyklista těžko dosáhne a takové ty běžné mokré chytáky jako kanály, vodorovné značení či tramvajová kolej vzorek taky neovlivní.
A co nějaký méně soudržný povrch? Já teda jezdím většinu času po silnici, ale jak v Brně teď staví novou řeku, tak tady: https://mapy.cz/s/cozerekoge je takový výšvih možná dva metry vysoko po nějaké dočasné cestě, má to takový pískovoštěrkovoblátivý povrch. Na těch marathonech je to tak tak, je docela cítit, že zadní kolo by užuž chtělo proklouznout. Předpokládám, že na úplně hladké gumě bych to nevyjel vůbec.
Vozím je na nezáběrové přední nápravě tříkolky, takže pokud jde o postrk vpřed, nemůžu sloužit více než odhadem. Leč i zadní kolo mám sjeté do neexistence vzorku, byť původní záměr výrobce to nebyl.
Po různých štěrkovo-písko-mlatových stezkách jsem s nimi taky už ledacos projel a kromě případného rizika defektu nebyl problém (jsou fakt tenký). Pokud najedeš na jílovitý povrch za mokra, tak se samozřejmě sklouzneš, to dá rozum.
Je to prostě silniční guma, pokud jezdíš blátivou polňačkou, poohlédlbych se jinde.
Kojak docela překvapivě nedopadl dobře s ohledem na valivý odpor "The Schwalbe Kojak looks like a high-performance slick road bike tire, but our tests show rolling resistance is actually higher than an average touring bike tire like the Schwalbe Marathon GreenGuard"
Nemám zkušenost s greenguard Marathonem, jen s pluskama. A tam je rozdíl znatelný i bez sofistikovaného měření, ve prospěch Kojaků.
Zeptal bych se kdo to kde a jak testoval, protože Kojak je fakt lehká papírová guma a přijde mi těžko uvěřitelné, aby byla stran odporu horší než greenguard s (byť tenčím, ale pořád) antipíchem.
Asi bude taky hodně záležet na tom z jakého materálu ta pneu je vyrobená. Měkčí materiály mají obecně vetší odpor než tvrdší.
To je právě případ toho M+, ta gumová obruč je hodně "vysoká", i v prstech cítíš jak jí promáčkneš a vůbec clá ta guma je taková...měkká.
GG jsem dodnes v ruce neměl, tak nemůžu srovnávat, ale Kojak jsem kdysi zkušebně přeřízl když odešel na díru a fakt tam není moc materiálu který by se mohl nějak hroutit.
Konkrétně ty continental contact jsem měl a minimálně stran držení stopy nic moc...
https://www.bicyclerollingresistance.com/tour...
RATING: 2.0 / 5
TEST VERDICT: Not Recommended
Starý data, dva nebo tři roky dozadu Schwalbe čachrovalo s materiálama (alespoň co si matně pamatuju katalog).
Ale dobrá, zkusím sehnat pár Greenguardů a porovnat to, protože pokud by to byla pravda, riskoval bych míň defektů a líp by mi to jelo.
Pořád to považuju za neuvěřitelný (zní to moc dobře než aby to byla pravda), ale vypadá to že to skutečně nějakým způsobem měří a nemám jak ty výsledky zpochybnit.
Greenguardy i plusy používám. Rozdíl ve valivém odporu dělají podle mého odhadu hlavně boky: plus je má silnější, nejspíš i víc vrstev kordu. GG má tlustý jenom běhoun, boky má normální. Přímo porovnané na stejném kole je nemám, ale konstrukčně jsou to dvě úplně jiné gumy.
Já to porovnával dle údajů, uvedených u každého pláště, nechal jsem si to pár dní uležet v hlavě a rozhodl se pro Schwalbe Marathon Efficiency, měly by být nejrychlejší cestovní, s dobrou ochranou proti defektu i z boku, a jsou relativně lehké. Víc ale nevím, zatím dojíždím původní.
Jo to je dobrý výběr, je to určitě jeden z kandidátů. Díky :)
Dnes opravím druhý defekt na starém plášti a hlavně najdu, co to způsobilo. Na zadním kole to byl špičatý kamínek ze ziního posypu a udělal takovou díru do duše, že nešla ani nafouknout. Ta přední je napíchlá jen málo, půl hodiny udrží tlak v pohodě. V každém případě ty pláště jsou pro cokoliv delšího než 1/2 hodinová cesta do práce nepoužitelné, škoda. Vypadaly ještě dobře, ale jen vypadaly.
Srovnal jsem Marathony ze Schwalbe katalogu pro 28" kolo a kolem 40mm šířky. Vychází mi také pro dálkové ježdění hlavně po asfaltu jako nejlepší Schwalbe Marathon Efficiency. Díky za nápad.
Původní pláště od Meridy jsou jen úplně obyčejné rychlé sjeté plečky. Není se moc co divit, že chytají defekty.
No teď jsem koukal na cenu. Nejlevnější je to na KupKolo za 999Kč. Ostatní Marathony jsou za polovic. Ještě to musím promyslet...
Býval bych také uvítal levnější, drátovou verzi téhož, ale kompromis jsem nakonec odmítl, tenhle je nejrychlejší a to rozhodlo :-)
Když mne štve, že je to sice nejlepší verse, ale jen o kousek a přitom dvojnásobná cena.
Tady https://koloneto.cz ses také díval?
Roky jezdíme na treku na pláštích Schwalbe marathon, dost dobrý kilometrový nájezd, dobře drží i na mokru a při dobrém nafoukání docela slušně jedou a defektů úplné minimim i když je vzorek hodně nízký, a koukám, že teď je mají v dost příznivé ceně. Asi si objednám jeden do foroty. https://www.axit.cz/d118983_schwalbe_plast...
Dneska používám šíři 40 mm místo 37 kvůli tomu abych s tím mohl snadněji jet po rozbitějších cestách, což předčí nevýhodu vyšší váhy. A tak rychle zase nejezdím aby šíře hrála nějakou roli v odporu vzduchu.
Tak jsem nakonec objednal pláště Schwalbe Green Marathon, Addix Eco, Green Guard, reflexní pruh a ocelová patka za 559Kč. Mají protection 5, rolling 4.5, road gripp 5, offroad gripp 3 a durability 5.5. Rolling a protection je o stupeň menší (horší) než Marathon Almotion Raceguard, ale jsou za polovic. Tak doufám, že budou sloužit ke spoojenosti.
Když čtu, co všechno ty Tvé nové pláště mají... není to "durability 5.5" málo? V kombinaci s "road gripp 5" to nebude dělat dobrotu, já bych to měnil za pláště s "road gripp" minimálně 6, samozřejmě při zachování "durability 5.5".
Kuwa, já jsem tak rád, že aspoň v tý amatérský cyklistice jsem zůstal normální.
Jelikož ty parametry jsou v intervalu , tak ta 6 je maximum. Durability = trvanlivost, tedy odolnost proti ojetí. Zrovna tenhle parametr mi přijde v porovnání s držením v zatáčce jako méně důležitý.
Vždyť to váží skoro kilo :-O
40-622 810g
Jak široký sis pořídil?